Karácsonyék kiszorítanák az autósokat Budapestről, és behoznák a birkákat

A főváros baloldali vezetése mellett már a főtájépítész is az autósok kiszorítását sürgeti. Bardóczi Sándor ezen kívül a szemléletformálás részeként azt is felvetette, hogy az egyik francia nagyváros mintájára birkalegelőket lehetne létesíteni a lakótelepeken. De nem csak az autósok ellen zajlik Brüsszelből irányított hadjárat, a budapesti emberek energiafogyasztását is csökkentené a fővárosi vezetés. A Mediaworks Hírcentrumának Karácsony Gergely ugyan próbálta tagadni, hogy változások lesznek a közszolgáltatásokban, de kedden még arról beszélt az ATV-ben, hogy ha 20 fokon fűtenék a lakásokat, akkor sokat lehetne megtakarítani.

Forrás: Origo.hu2022. 06. 30. 9:06
20211008 Budapest Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter sajtótájékoztatója Fotó: Mirkó István (MI) Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összehangolt támadást indított a főváros baloldali vezetése az autósok ellen, eddig a főpolgármester és helyettesei, újabban pedig a főtájépítész beszélt arról, hogy ki kell szorítani a gépjárműveket Budapestről. Bardóczi Sándor a 24.hu baloldali portálnak adott interjúban olyan hajmeresztő ötlettel is előállt, hogy a lakótelepeken birkalegelőket lehetne létesíteni. Karácsony Gergely főtájépítésze a nagyvárosi emberek szemléletformálásának fontosságát egy külföldi példával igyekezett megvilágítani: Budapesten gyilkos vita megy a pesti alsó rakpart autómentesítéséről, míg például Lyon ezen húsz éve túlesett, az emberek birtokba vették a partot, a lakótelepeken pedig birkákkal legeltetnek. Elképzeli ugyanezt Budapesten? A néhány praktikus problémát felvető kérdésre Bardóczi azt válaszolta, hogy a francia városban úgy oldották meg a lakótelepi legeltetés és a gyerekek játszóterének összehangolását, hogy „nem viszik a birkákat a homokozóba”, valamint villanypásztorok és igaziak is őrzik az állatokat – olvasható az Origó cikkében. Arra már nem tértek ki, hogy Budapesten vajon melyik lakótelepen van legelésre alkalmas terület, és egyáltalán miért éppen a főváros sűrűn lakott részein kellene birkákat tenyészteni, miközben rengeteg parlagon fekvő zöldterület van az országban.

Később az interjúban örömmel fejtegette a főtájépítész, hogy vannak biztató jelek a fővárosiak szemléletének formálódásában. Bardóczi úgy fogalmazott: szerencsére Budapesten is megindult az emlegetett fejben átállás. Egyre többen jönnek rá, hogy nem muszáj autózni, váltanak tömegközlekedésre, nő a bringások és a gyalogosok száma. A következő lépés, hogy az emberek közelebb költöznek a munkahelyükhöz, ami előbb-utóbb a városszerkezetre is kihat. Az összes nyugati nagyváros szorítja ki az autókat. Budapesten sincs más út.Ez teljesen egyértelmű üzenet, ami illeszkedik Karácsony Gergely főpolgármester és stábja elmúlt két és fél éves – brüsszeli utasításra végrehajtott – autósok elleni hadjáratába. Emlékezetes, hogy a főpolgármester többször kijelentette, hogy a városból fokozatosan ki kell szorítani az autókat, a dugókra panaszkodóknak pedig azt üzente, hogy szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog.Közben a főpolgármester a gyorsabb haladás érdekében mégis hivatali autót használ, és előszeretettel használja a buszsávot is, több alkalommal videón rögzítették, amint Karácsony Gergely szolgálati gépjárműve elsuhan a buszoknak fenntartott sávban.Az autósok és a forgalmas utak mentén lakók életét megkeserítő döntés volt az is, amikor hasraütésszerűen, észszerűtlenül felfestettek kerékpársávokat, ellehetetlenítve a közlekedést, fokozva a környezetet is terhelő dugókat.Az elmúlt hetekben is sorjáztak azok a nyilatkozatok, amelyekben a baloldali városvezetés az autósok korlátozását és az energiafogyasztás csökkentését sürgették. Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes a közelmúltban jelentette be, hogy Budapest csatlakozik a Városok energiatakarékossági sprintje elnevezésű brüsszeli kezdeményezéshez. Az európai uniós indítványban egyebek mellett autómentes övezetek és napok szerepelnek, de Tüttő arra is felszólította a budapestieket, hogy a takarékosság jegyében a kevesebb autózás mellett fogják vissza az otthonaik energiahasználatát.

Hasonló elvárásokat fogalmazott meg a fővárosi lakosoknak Karácsony Gergely főpolgármester másik két helyettese is. A DK-s Bősz Anett az ATV Start című műsorában az autós közlekedés háttérbe szorítását nevezte kívánatosnak, míg a Momentum politikusa, Kerpel-Fronius Gábor szintén az ATV-ben a dugódíj bevezetését vetette fel. Azt ugyan elismerte, hogy ennek jelenleg törvényi akadálya van, miután április 3-án a baloldal óriásit bukott, a változtatás nem rajtuk múlik. Ezzel együtt mi szeretnénk erről beszélni a ciklus végéig – fűzte hozzá.

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt Karácsony Gergely a Mediaworks0ľHírcentrum kérdésére azt állította, hogy nem lesz változás a közszolgáltatásokban, sőt az erre irányuló kérdést ostobaságnak nevezte. A főpolgármester azonban egy nappal korábban az ATV Egyenes beszéd című műsorában elszólta magát a távfűtésre vonatkozó tervekről, mondván: ha 20 fokon fűtjük a lakásainkat, akkor sokat lehet megtakarítani. Ez azt jelenti, hogy a főváros baloldali vezetése nemcsak a hivatalokban, hanem a Főtáv 240 ezer fővárosi fogyasztójánál is érvényesíteni akarja télen a fűtéscsökkentést. Mindez része lenne a már említett brüsszeli kezdeményezésben megfogalmazott vállalásoknak, a Városok energiatakarékossági sprintje elnevezésű projektnek.

Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Karácsony Gergely (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.