A bejegyzésben feltették a kérdést, miért akarja meghiúsítani a klímavészhelyzetet hirdető Karácsony Gergely a déli körvasút építését.
Hozzátették: a főpolgármester nyilvános kommunikációjában eddig egy szó sem esett arról, hogy a fővárosi önkormányzat is csatlakozott a déli körvasút építését meghiúsító perhez.
Karácsony Gergelynek inkább fel kellene ismernie, hogy a déli körvasút építése az ország legnagyobb zöldközlekedési beruházása, mielőbbi megépítése pedig éppen a főváros és az érintett kerületek lakóinak érdeke lenne − írták.
Megjegyezték: úgy látszik, a főpolgármester nincs tisztában azzal, hogy a déli körvasút megvalósításának eredménye a rendezett zöldterületek, a zajcsillapított, környezetbarát személyszállítási infrastruktúra lenne, és ezáltal egy élhető Budapest.
A Magyar Nemzet beszámolt arról is, hogy várhatóan március 3-án, pénteken lépnek abba a szakaszba a népligeti felüljáró állapotfelméréséhez kapcsolódó munkálatok, amelyekhez már elengedhetetlen a forgalom korlátozása – számolt be a Világgazdaság a Budapest Közút tájékoztatása alapján.
Péntektől ugyanis részleges lezárás lép életbe az Üllői út és a Könyves Kálmán körút kereszteződése fölötti felüljárón.
Ez pontosan azt jelenti az eddigi információk alapján, hogy a hídon a városközpont irányába csak egy sávon lehet majd haladni, a városközpontból kifelé viszont mindkét forgalmi sáv járható lesz.
A korlátozás akár júliusig is eltarthat.
Beszámolnak arról is, hogy a felüljáró napi forgalma hozzávetőlegesen 15 ezer jármű irányonként, ami azt jelenti, hogy összességében egy nap alatt a hídon csaknem 30 ezer jármű halad át. Érdemes szem előtt tartani, hogy a lezárás a befelé tartó közlekedést sújtja, ami azt jelenti, hogy azoknak kell plusz időt számolni az ingázásra, akik a városközpont irányába szeretnének haladni.