Vitézy Dávid szerint az elmúlt tíz évben nem történt semmi

A volt államtitkár úgy fogalmazott, a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca lerobbantsága évről évre új mélypontra jut.

Magyar Nemzet
2023. 04. 26. 12:09
VITÉZY Dávid
Prága, 2022. október 21. Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelõs államtitkára az EU-tagországok közlekedési minisztereinek találkozóján Prágában 2022. október 21-én. MTI/EPA/Martin Divisek Fotó: Martin Divisek
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt tíz évben sajnos nem történt semmi – írja a Mandiner, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár Facebook-oldalán közzétett bejegyzésére hivatkozva. Most pedig mindenki meg van lepve, hogy a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca lerobbantsága évről évre új mélypontra jut – idézik a közlekedési szakember szavait. 

Vitézy Dávid a Facebook-posztjában elhelyezett fényképeihez a következő bejegyzést írta: „Tervünk a Rákóczi út megújítására 2013-ból. Bár a BKK honlapján azóta is kint van a tervet bemutató, 2014-et még jövő időben említő cikk, az elmúlt tíz évben sajnos nem történt semmi.

Most pedig mindenki meg van lepve, hogy sorban zárnak be a boltok, az ikonikus cukrászdából konditerem lesz, a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca lerobbantsága pedig évről évre új mélypontra jut.

A Rákóczi úti tengely az 1970-es évektől, a villamos és a zebrák megszüntetésével, a gyalogosokat árkádok alá és aluljárókba kényszerítő várospolitika révén vált teljesen alárendeltté az autóforgalomnak, hogy elférjen a 2×3 sáv, lehetőleg minél akadálytalanabbul, szintbeli gyalogosátkelések nélkül. Aztán a rendszerváltás után megnövekedett autóforgalom teljesítette be ezt a jövőképet, és vált fokozatosan egyre barátságtalanabbá itt sétálni, amihez a túlméretezett belvárosi plázák elszívó hatása is hozzátette a magáét.

A Budapest szíve programban az aluljáró megszüntetésével és a belvárosi utcák átmenőforgalomtól való mentesítésével 2011–14 között a Ferenciek tere környékén sikerült jelentősen javítanunk a helyzeten, mostanában a Blaha megújítása javított lokálisan a képen, de az egész tengely közterületeinek állapota összességében még így is lesújtó.

Amíg itt ennyi közúti sáv van, nincs megoldás a lecsúszás megállítására, a zöldítésre, a tágas járdák kialakítására – erről is szólt a tíz évvel ezelőtti BKK-s tervünk, tanulva az akkoriban ugyanilyen logikán frissen átalakított Károly körút példájából.”

Borítókép: Vitézy Dávid (Fotó: MTI/EPA/Martin Divisek)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.