Következő mérkőzések
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Olaszország
21:002024. június 15.
Albánia

Órákba telt, mire sikerült kimenteni a súlyosan sérült mozdonyvezetőt a roncsok közül a reggeli vonatbaleset helyszínén + videó

Súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett a vétlen vonat vezetője, amikor összeütközött egy tehervonat egy várakozó személyvonattal a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán szerda hajnalban. A vasúti pályában tízmilliós kár keletkezett – hangzott el a MÁV Zrt. helyszínen tartott sajtótájékoztatóján.

Forrás: MTI, HAON, OKF, FB2023. 11. 15. 11:20
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a megrakott tehervonat a megállásra intő vörös jelzőt túlhaladva belerohant a sápi állomáson álló személyvonatba.

Heten sérültek meg, közülük négy utas, egy jegyvizsgáló és a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben. Őket a berettyóújfalui kórházba vitték. A vétlen mozdonyvezető, a MÁV–Start munkavállalója életveszélyes, súlyos sérüléseket szenvedett – tette hozzá.

A katasztrófavédelem munkatársai három és fél órás munkával szabadították ki a mozdonyvezetőt a roncsok közül, majd a mentők a debreceni kórházba vitték

– közölte Pafféri Zoltán.

Kérdésre elmondta azt is, hogy az érintett vasútvonalat idén adták át, így az elektronikus biztosítóberendezés működött.

A MÁV-nak az utasokra és a munkavállalókra is kiterjedő biztosítása van, a vizsgálat ideje alatt gyorssegélyt folyósít számukra.

Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. pályavasúti területi igazgatóságának vezetője azt mondta: a helyreállításon körülbelül harminc szakember dolgozik. 

Először a személyvonat sérült szerelvényét szabadították ki, majd a tehervonat teherkocsijait húzták félre, hogy az összeütközött mozdonyokat szét tudják választani.

 

A vasúti pályában viszonylag kisebb, mintegy tízmillió forintos kár keletkezett. Körülbelül 200 méter hosszan a kapcsolószerek sérültek meg, ezeket később helyreállítják.

A közszolgálati televíziónak Balogh Péter Tamás, a Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense azt mondta, hogy 

a püspökladányi rendőrkapitányság vasúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított eljárást. 

Szakértők bevonásával vizsgálják a baleset körülményeit.

A délelőtti rendkívüli sajtótájékoztatóról tudósító Hajdú-Bihar Vármegyei Hírportál fotókat és videót is közölt a baleset helyszínéről.

 

Eltávolították a mozdonyokat

Délelőtt megkezdték a hajnali balesetben megsérült mozdonyok széthúzását és eltávolítását a vasúti pályáról a sápi vasútállomáson – számolt be az MTI helyszíni tudósítója.

A pernyét szállító, 28 vagonból álló, 440 méter hosszú és 2150 tonnás tehervonat a vörös jelzőt túlhaladva, szemből rohant bele az állomási peron mellett várakozó, Püspökladányba tartó személyvonatba. Az ütközés erejétől a tehervonat a két kocsiból álló személyvonatot a perontól mintegy kétszáz méterrel hátrébb tolta, a teherszerelvény dízelmozdonya és a személyvonat villanymozdonya összeakadt, vezetőfülkéik pedig teljesen összeroncsolódtak.

A szakemberek először a személyvonat sérült szerelvényét szabadították ki, majd a tehervonat teherkocsijait húzták félre, hogy az összeütközött mozdonyokat szét tudják választani.

A mozdonyok első tengelyei leugrottak a sínről, a szakemberek ezeket helyezik vissza a vasúti pályára, amely szintén károsodott az ütközésben – mondta el Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. pályavasúti területi igazgatóságának a vezetője a helyszínen az MTI-nek.

A pályán a kapcsolószereket hajtogatta le a kisiklott tengely, a kár azonban egyelőre nem tűnik komolynak – tette hozzá. A kisiklott mozdonyoknak a sínekre történő visszaemelését követően kezdődhet el a helyreállítás, majd ezután lehet visszaadni a forgalomnak a vasúti pályát.

A teherszerelvény mozdonya az MMV Magyar Magánvasút Zrt. tulajdonában van, és Romániába szállította volna rakományát. Azt egyelőre nem lehet tudni, működött-e a tehervonat mozdonyán az úgynevezett éberségi berendezés, amely a mozdonyvezetők figyelmét és ébrenlétét ellenőrzi, és a reagálás elmaradása esetén megállítja a vonatot.

 

Délután indult újra a vasúti forgalom

Sáp állomásnál 14 órától újra megindulhatott a vonatforgalom. A Püspökladányból Biharkeresztesre 14:15-kor induló vonat (6416) már teljes útvonalán közlekedhet, nem kell pótlóbuszra szállni.

A vasúti jegyeket és bérleteket 15 óráig fogadják el a Berettyóújfalu–Debrecen, a Berettyóújfalu–Kaba és a Berettyóújfalu–Püspökladány között közlekedő Volánbusz járatokon – közölte hivatalos oldalán a MÁV.

A Püspökladány–Biharkeresztes vonalon a balesetet követő műszaki mentés és helyreállítás végéig még 20-30 perccel hosszabb menetidők előfordulnak.

 

Lázár János: Első az emberélet, második a felelősség kérdése

„Súlyos vonatszerencsétlenség történt ma hajnalban Sáp és Báránd állomások között. Egy magánvasút tehervonata belerohant az ott közlekedő személyvonatunkba. Négy utas és egy jegyvizsgáló könnyebb, a mozdonyvezetőnk azonban súlyos sérüléseket szenvedett. Őt csak a katasztrófavédelem munkatársainak többórás küzdelme után sikerült kiszabadítani a roncsokból, majd mentőhelikopter a debreceni kórházba szállította” – írta közösségi oldalán az építési és közlekedési miniszter szerda reggel a sápi vonatbaleset kapcsán. Kijelentette: 

első az emberélet, második a felelősség kérdése.

A vasúttársaság és a rendőrség szakemberei vizsgálják a baleset körülményeit, az első eredmények alapján az valószínűsíthető, hogy a szerencsétlenséget nem műszaki probléma okozta – közölte Lázár János. A miniszter gyors gyógyulást és teljes felépülést kíván minden sérültnek.

Borítókép: A baleseti helyszínelés (Fotó: Molnár Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.