A Magyar Édességgyártók Szövetségének tájékoztatása szerint Magyarországon évente közel 3500 tonna szaloncukrot vásárolnak a fogyasztók. A szaloncukor-értékesítés – a koronavírussal erősen sújtott 2020-as év kivételével – évről évre növekszik, az egyik legnépszerűbb szezonális terméknek számít a karácsonyi időszakban.
Egy-egy háztartás évente átlagosan egy kilónyi szaloncukrot vásárol, és továbbra is a legkedveltebb íz a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.
A prémium édességek az elmúlt tíz évben különösen kedveltekké váltak, ez a fajta édesség egyben ajándék is lehet. Ugyanakkor ezen drágább termékek iránt most valamelyest csökkenni látszik a kereslet. Mindamellett továbbra is
keresettek a cukormentes, vegán és egyéb alternatív édességek.
Komoly kihívás a gyártók számára az idei évben az alapanyagok beszerzése, hiszen a szaloncukor gyártásához szükséges alapanyagokat jellemzően a világpiacról szerzik be a vállalkozások. Teszik ezt annak ellenére, hogy több hazai gyártó kínálatában is szerepelnek egyes előállításhoz szükséges alapanyagok, úgy mint a marcipán vagy a cukor.
A hazai alapanyaggyártók mennyiség és ár tekintetében azonban nem tudják teljesíteni a multinacionális gyártók igényeit, így a hazai alapanyag-beszállítás alapvetően a gyümölcsökre és a feldolgozott termékekre korlátozódik.
A szaloncukrok fő hozzávalói, vagyis a cukor és a kakaó ára egyetlen év alatt több mint másfélszeresére nőtt.
A NAK közleménye szerint ez várhatóan begyűrűzik a szaloncukrok árába is – írja a Somogy vármegyei hírportál.