Karácsony öngólja: egy napon belül tömegessé vált a BKK járatritkítása

A főpolgármester még pár napja is az állami MÁV-ot szidta és a fővárosi tömegközlekedési vállalat kiszámítható, sűrü menetrendjét állította példának, azonban a BKK most minden téren meghazudtolta. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a példátlan és kirívó járatritkítás miatt fejeknek kell hullania.

Forrás: Világgazdaság2024. 01. 18. 20:38
Budapest, 2020. január 20. Tömeges járatritkítást jelentett be a BKK. Fotó: Kovács Tamás
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedden büszkélkedett el vele karácsony Gergely főpolgármester, hogy miközben a MÁV és így a magyar állam üzemeltetésében működő HÉV-en járatritkítást hozott az új év, addig Budapesten az elmúlt harminc év legnagyobb járműbeszerzését bonyolítják le a közösségi közlekedésben – írja a Világgazdaság. 

Abba ezúttal talán nem érdemes belemenni, hogy helytálló-e ezt a Karácsony-ciklus eredményeként feltüntetni (tekintve, hogy az említett járműbeszerzések tízéves szerződéseken alapszanak), az viszont mindenképpen szót érdemel,  

hogyan cáfolt rá az élet a főpolgármester helyzetértékelésére.

A fővárosi önkormányzat tulajdonában álló Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) ugyanis az állami járatritkítást felemlegető főpolgármesteri posztra két nappal nem mást jelentett be, mint hogy masszívan ritkítja a budapesti tömegközlekedés járatait, ezzel alaposan meghazudtolva Karácsony Gergelyt.

Maga a BKK-bejelentése is emlékezetesre sikeredett a Világgazdaság szerint. A járatritkítások pénteki bevezetése előtt mindössze egy nappal tájékoztatta az utasokat a meglehetősen fontos fejleményről, ráadásul a tömegközlekedést használóknak egy folyamatosan bővülő és átírt közleményből kellett kibogozniuk, hogy végeredményben mi és mikor nem jár majd a fővárosban. 

A BKK eredetileg mindössze annyit közölt, hogy az otthoni munkavégzés és a rugalmas munkakezdés általános elterjedésével a hét végén (pénteken), illetve a hét elején (hétfőn) is kisebb, körülbelül 5 százalékkal alacsonyabb forgalom jellemző. Ráadásul a reggeli csúcsidőszakban (7 és 8 óra között) hétfőn csaknem 10, pénteken pedig 15 százalékkal kevesebben utaznak közösségi közlekedéssel. Ezért úgy döntöttek, hogy január 19-től, holnaptól több járat menetrendjét is a megváltozott utasforgalomhoz igazítják.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hétfőn és pénteken csúcsidőben azok a BKK-járatok, amelyek a mért utasforgalomhoz képest eddig sűrűbben vagy több párhuzamos járattal együtt közlekedtek, egy-két perccel ritkábban járnak majd. Az utasoknak azonban azt is kellene tudniuk, hogy pontosan milyen vonalakon szűkítenek. A BKK is érezte ez irányú tájékoztatási kötelezettségét, aminek párját ritkító módon eleget is tett. 

A nap legváratlanabb hírfolyamát a BKK szállítja nekünk a járatritkításokról. Előbb csak példaként említettek két vonalat. Aztán felsoroltak 40 buszjáratot, amiből menet közben 43 lett. Majd megneveztek troli- és villamosvonalakat is. Hogy hol lesz ennek a vége, egyelőre senki sem tudhatja

– idézte a lap a 444-et.

 

A civilek is kiakadtak a BKK eljárásán

A BKK eljárása nemcsak a 444-nek tűnt fel, hanem a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek (VEKE) is. 

A civil szervezet szerint a BKK eljárása „kommentálhatatlan, felháborító és gusztustalan”, ahogy a ritkítás maga is. Szerintük éppen ezért fejeknek kell hullaniuk. Hogy a történteknek valóban lesz-e következményük, az rövidesen kiderül.

Borítókép: Tömeges járatritkítást jelentett be a BKK (Fotó: Kovács Tamás)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.