A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

A magyar állam felszólította a Strabagot a szétrepedt M30-as autópálya rendbetételére

Az osztrák vállalat egyelőre hárít.

Forrás: PestiSrácok2024. 02. 20. 7:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy a Magyar Nemzet is beszámolt róla, az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg.

Az érintett szakaszt a Strabag építette, a céget a magyar állam már fel is szólította, hogy végezze el a helyreállítást. A Világgazdaság úgy tudja, hogy az osztrák cég egyelőre hárít – írta a lap cikke nyomán a Pestisrácok.

Egy 100-150 méter széles részen van megsüllyedve a pálya, ami a szerkezetének az elmozdulásából adódik. Ez utóbbi pedig 10-12 méter földalap

– árulta el Szimicsku László, az MKIF kommunikációs igazgatója. Kiemelte, hogy most hosszú hónapokig szinte biztosan nem lehet majd közlekedni a lezárt szakaszon, mivel az is lehet, hogy a teljes szerkezetet újra kell építeni. Ugyanakkor leszögezte, sem beruházóként, sem kivitelezőként az MKIF nem vett részt a projektben, ezért annyit tudtak tenni, hogy a beruházó magyar államnak jelezték a problémát.

 

Az állam felszólította a Strabagot, de ők egyelőre hárítanak

Az M30-as autópályát kevesebb mint két és fél éve, 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amellyel az előző uniós ciklus egyik legnagyobb összegű projektje volt. A beruházó magyar állam már fel is szólította a vállalatot, hogy az ütemtervnek megfelelően végezze el a garanciális helyreállítási munkálatokat.

Kérdés azonban, hogy teljesíti-e a cég a levélben megfogalmazott követelményeket, információink szerint ugyanis az osztrák cég előre nem látható okokkal, így a talajvíz mozgásával magyarázta az autópálya szerkezetében történt elmozdulást.

A lap megkeresésére a Strabag azt válaszolta, hogy

Hivatalos nyilatkozatot a megrendelő adhat, a tárgyi projekt kapcsán nem áll módunkban közvetlen válaszolni Önnek.

A szaktárca a Pestisrácok kérdésére közölte, az M30-as autópálya szerkezeti problémájának okát a vállalkozási szerződéses feltételek szerint a kivitelezőnek kell feltárnia, ezért a jótállási hiba bejelentése a kivitelező felé megtörtént. Annak kivizsgálása releváns szakértők bevonásával jelenleg is zajlik.

Ugyanakkor jelezték, hogy a munkaterületre történő felvonulás idejét, és a lezárás időtartamát a helyreállítási tervek birtokában, kizárólag a hiba okának feltárását követően tudják meghatározni.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Varga György)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.