„Elegünk van. Oldalaktól függetlenül fontosnak tartjuk, hogy civil emberként felemeljük a hangunkat az áldozatok védelme, az átláthatóság, az emberi tisztesség és az őszinte társadalmi párbeszéd érdekében. Elkeseredettek vagyunk” – írták közös közleményükben azok az önmagukat elkeseredettnek veleményvezérnek nevező online tartalomgyártók, akik péntekre tüntetést szerveznek a Hősök terére.

A baloldal már évtizedek óta alkalmazza a trükköt, hogy médiájukkal segítik egy-egy sikeres arc felépítését, akik miután ismertté válnak, együttesen zengik: mi nem vagyunk senki felé sem elkötelezettek.
Kommunikációval így százezreket képesek elérni, hiszen ezek a szereplők sok esetben saját jogukon is sikeresek lennének, így sokan kíváncsiak is rájuk.
Amikor politikai üzenetet juttatnak el célközönségükhöz, olyan százezreket érnek el, akik nem néznek Hír TV-t vagy ATV-t, nem olvasnak klasszikus újságokat vagy más sajtóorgánumokat. Maximum elmennek négyévente, időnként gyakrabban választani és akkor elég komoly súllyal esik a latba, hogy mit láttak annál az egyébként apolitikus influenszernél, akit követnek a hétköznapokban.
Ha részletesen megvizsgáljuk pénteki tüntetés arcait, az önmagukat függetlennek nevező tartalomgyártókat, főként csak a baloldalhoz elkötelezett, a baloldalnak korábban vagy még most is busás haszonért dolgozó személyeket találunk közöttük.
A baloldal tanácsadói
A szervezők között megtaláljuk például Pottyondy Edinát, aki a Momentum Mozgalom alapítója, elnökségi tagja volt. Lemondását Hajnal Miklós, a párt budapesti elnöke úgy kommentálta: „továbbra is folytatja a közösségépítő munkáját”. Pottyondy később a momentumos EP-képviselő, Donáth Anna politikai tanácsadója lett.
A listán szerepel még Osváth Zsolt egykori Való Világ-villalakó, vállalkozó, étteremtulajdonos, közszereplő, digitális tartalomgyártó, influenszer is. A ZSHOWtime YouTube-csatornája a legtöbb influenszernél komolyabb témákat feszeget, vendége volt több politikus is.

Saját gyártású műsoraikban rendszeresen szerepelt náluk Márki-Zay Péter a kampány alatt, de Osváth Zsolt vendége volt többek között Fekete-Győr András, Gyurcsány Ferenc és Karácsony Gergely is.
A baloldali kampányban kulcsszerepet kapott a cég.
A VV Zsolti néven ismertté vált influenszer még azt is bevallotta, hogy a baloldal tanácsadója is volt a kampányidőszakban, amellett, hogy gyakorlatilag PR-műsorokban népszerűsítette az ellenzéket vezető politikusokat, sőt: a szivárványkoalíció emlékezetes, 2021 október 23-i pártrendezvényét is ő vezette. Különös véletlen lehet csupán, hogy a ZSHOWtime Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság éves eredménykimutatásában szereplő értékesítés nettó árbevétele 180,588 millió forint volt 2022-ben. Ez több mint százszázalékos növekedés a 2021-es adathoz képest.
Az sem véletlen, hogy az utóbbi időben Karácsony Gergelyt láthattuk Osváth Zsolt online anyagaiban.
Osváth ugyanis együttműködik az egyik budapesti közműcéggel is, YouTube-on megosztott videójában népszerűsít a fővároshoz köthető reklámokat. Az egyik RTL-en futó műsort taglaló VV Zsolti-videó alatt nem másnak mond köszönetet a baloldali véleményvezér, mint a Budapesti Közműveknek és a fővárosi önkormányzatnak, később a Budapesti Közművek reklámplakátja is felugrik a videóban.