Húsz csokoládé- és három fagylalt-díj után idén a Bonbonier manufaktúra pékségrészlege is feliratkozott a nemzetközi díjazottak közé. Míg tavaly a gasztronómiai Oscaron oolong-málna-rózsa tea ízesítésű bonbonjával és fahéjas forrócsokoládéjával tarolt a magyar csokoládémanufaktúra, idén a mostanában rendkívül népszerű kézműves péksütemények is bekerültek a nyertes munkák közé.
„A klasszikus csigákat már unalmasnak találtam, így a magyar hagyományos alapanyagokhoz nyúltunk vissza, és a fahéjjal jól harmonizáló almával dobtuk fel hagyományos fahéjas csigánkat” – árulta el Csomor Tamás, a Bonbonier pékségének vezetője. A zsűri véleményében kiemelte, hogy „vizuálisan lenyűgöző ez az almás fahéjas tekercs, mely nagy méretű tészta rétegeivel és fahéj illatával egyszerűen csak étvágygerjesztő. Átvágva az alma rétegei jól láthatók. A péksütemény pelyhesen könnyed és kellemesen ropogós. Az alma és a fahéj karamellizált íze átüt, a tekercs maga az ízek fúziója.”
Nagy büszkeséggel tölt el ez a díj, mert csak idén márciusban kezdtük el kifejleszteni a leveles termékeinket a jászberényi A Kenyér csapatával, Rolival és Mazsolával
– meséli Csomor Tamás. „A díj egyértelműen az ő szakértelmük és a mi tanulni vágyásunk és ízfilozófiánk közös gyümölcse. Különös kihívás volt olyan terméket készíteni, amit fagyasztva szállítottunk és a zsűri maga sütött ki, de így is hozza azt a minőséget, mintha nálunk, frissen készült volna. A termék egyértelműen bizonyította, hogy helyben készítés mellett háztartási vagy szállodai kisütésre is alkalmas” – mondta a péksütemény megálmodója, majd hozzátette:
Ha jól tudom, egy mákos bejgli után ez az első magyar pékáru, amely a Great Tasten díjazásra került.
A Great Taste Awards az angliai Fine Food Céh által szervezett verseny, amelyet egyszerűen csak élelmiszeripari Oscar díjaként emlegetnek világszerte. 2024-ben számos terméket jelöltek a versenyre a teljes gasztronómiát lefedő 37 kategóriákban: a csokoládéktól kezdve a tejtermékeken keresztül a hústermékekig és a borokig. Séfekből, ételkritikusokból, szakértőkből, és gasztrobloggerekből álló 500 fős zsűri márciustól júniusig kóstolta és értékelte a nevezett termékeket. A 13 672 termékből csupán kétszáz körüli azon termék száma, amelyek elnyerhetik a legmagasabb, háromcsillagos minősítést! A szervezők szerint a Great Taste csillagjai és logója tulajdonképpen egy jelzés a fogyasztók felé mindenhol a világon, hogy kiemelkedő minőségű és ízvilágú terméket vásárolnak.