Az érettségi vizsgaidőszak eredményesen zárult, az új rendszer jól működött az Oktatási Hivatal (OH) által hétfőn közzétett adatok alapján – közölte Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára. Mint ismertette, több mint 3000 bizottság előtt mintegy 112 ezren tettek érettségi vizsgát, és a különböző tantárgyakból teljesített csaknem 400 ezer vizsga közül több mint 60 ezer emelt szintű volt.
Alaptalan félelmek
Az államtitkár megnyugtatónak nevezte, hogy az osztályzatok 3,8-as átlaga az elmúlt évek átlagának megfelelő, kiemelve, hogy
a vizsgarendszerben történő tartalmi változások miatti előzetes félelmek alaptalannak bizonyultak.
Hangsúlyozta, az idei érettségi vizsgáknak két újdonsága is volt; egyrészt, hogy azok a 2020-ban módosított alaptanterv, illetve az akkor kialakított új vizsgaszabályzat alapján zajlottak, másrészt a technikumban, illetve a szakgimnáziumban a diákok majd csak a 13. évfolyam végén vizsgáznak a szakmai tárgyakból, így érettségi bizonyítványukat is akkor kapják meg. Azon diákok közül, akik idén fejezték be a 12. évfolyamot, nagy tömegben tettek előre hozott érettségi vizsgákat az úgynevezett közismereti tantárgyakból. A bukások 0,99 százalékos aránya sem tért el az előző évek átlagától, ezt a számot az államtitkár elenyészőnek nevezte.
Javuló idegennyelvtudás, rekordszámú tanárjelölt
Maruzsa Zoltán külön kiemelte az angol és a német nyelvből tett érettségi vizsgák átlagos eredményeinek több mint tíz százalékos javulását, hozzáfűzve, hogy a többi tantárgy eredményei esetében jelentős statisztikai változások nem történtek.
Összességében nagyon jónak nevezte az elért eredményeket, és a diákoknak, illetve az őket felkészítő pedagógusoknak egyaránt köszönetet mondott.
Az államtitkár szerint az idei felvételi eredmények a köznevelés szempontjából fantasztikusak, a pedagóguspálya egyfajta indikátorai, mivel az összes felvett, mintegy 90 ezer leendő hallgató 14 százaléka, összesen 12 759 diák ősszel pedagógusképzésen kezdi meg tanulmányait. Ezzel a pedagógusképzés Magyarországon a második legnépszerűbb képzési területté lépett elő, ami azt jelenti, hogy több jelentkezőt vettek fel pedagógusképzésre, mint műszaki, orvosi, jogi, vagy informatikai területre. – A 2001 óta zajló központi felvételik során még soha nem vettek fel ennyi hallgatót pedagógusképzésre az általános eljárás során, az idei szám az eddigi legmagasabb, a 2009-es számnak is több mint a duplája – emelte ki Maruzsa Zoltán.