Mi nem számoljuk fel a vasutat, mi a vasútállomást, ami egy zsákvágány vége, a belvárosból áthelyezzük a belterületen lévő, most is működő állomásra, és a belvárosi, építészeti illetve gazdasági élénkítés szempontjából értékes területeket bevonjuk a város működésébe – mondta el lapunknak Polics József arról a hírről, mely szerint az illetékes minisztérium felszedetné a komlói vonalról a síneket.
A vasútvonal bezárása hangulatkeltés. Teljesen felháborítónak tartom, hogy néhány médiumban olyan hírek jelentek meg, hogy a 47-es szárnyvonalat meg fogja szüntetni a minisztérium Komló polgármesterének javaslatára. Mindössze arról van szó, hogy visszamegyünk 4,5-5 kilométert a városon belül, és kintebb helyezzük a pályaudvart, oda, ahova jelenleg is helyi autóbuszok közlekednek
– mondta el az újraválasztott polgármester, aki közölte, miután a vonalon visszaáll a személyszállítás, a vonathoz igazodóan fogják a helyi tömegközlekedés menetrendjét is módosítani.
A felszabaduló belvárosi területeken, amelyen jelenleg található a vasútállomás, komplex fejlesztést hajtanak végre, az önkormányzat szabadidős tevékenységek végzésére alkalmas területet akar létrehozni. Emellett a megüresedő területen egy új parkoló kialakítását is tervezik.
Egy igazi belvárost akarunk létrehozni, ahol van egy kis tó, játszótér, illetve hasznosítanánk a MÁV volt iroda- és állomásépületét is, amelynek a lebontásával kapcsolatban szintén fals információk jelentek meg. A valóság az, hogy a felújított házat nem akarjuk lebontani
– emelte ki a politikus, aki elmondta, a vonal jelentőségét korábban az adta, hogy ezen keresztül szállították a település környékén kitermelt szenet Dunaújvárosba, emellett pedig a Komlóban dolgozó munkások is a vasúton keresztül érkeztek a gyárakba.
Bezártak az ipari létesítmények, már nem utaznak annyian vonattal
Ma a vágány végén csak egy kődöntő maradt, ami a kőbánya tulajdonában van. Emellett pedig itt van az általános iskola, az óvoda, a templom, a bíróság és az ügyészség épülete is, tehát egy olyan csomópontban van a kődöntő, ami méltatlan a mellette lévő közintézményekre nézve is
– tette hozzá Polics József, aki elmondta, ennek a kődöntőnek rövidesen le fog járni az engedélye, éppen ezért kezdték el már öt évvel ezelőtt a kőbányával az egyeztetést a belvárosból való kitelepítésről. Ennek eredményeként a kődöntőt a Pécs–Budapest fővonal mellé, külterületre fogják áttelepíteni.
A komlói önkormányzat a kormány támogatásával, megépített egy úgynevezett elkerülő utat, ami a városon kívül megy, és ahol el tudják szállítani a kőbányából származó követ. Vagyis azok a hírek, amelyek szerint a belvárost rövidesen elárasztják a kőszállító kamionok, szintén hamisnak bizonyultak
– tisztázta a polgármester, aki elmondta, a minisztériumnak bármikor lehetősége lesz visszaállítani a személyforgalmat a komlói vonalon.
Azonban Polics szerint a vasúti személyszállítás jelentősége a komlói ipari létesítmények bezárása után lecsökkent, ugyanis a rendszerváltás előtt 16 ezer ember dolgozott a település bányáinál, akik közül ezer utazott vasúton.
Komlón továbbra is a foglalkoztatás az egyik legnagyobb probléma, ezért az ipari vágányok helyén felszabaduló további négyhektárnyi területen folytatnánk a gazdaságélénkítést, és a munkahelyteremtés szempontjából kiemelt beruházásokat fogunk végrehajtani
– mondta el Polics József.
Az elmúlt időszakban a baloldali médiumok szellőztették meg a komlói átalakításokat, azt hangoztatva, hogy a vasútvonalat visszabontják. A hangulatkeltés a 444.hu egyik cikkével kezdődött, amelyben a lap azt állította, hogy miközben Lázár János építési és közlekedési miniszter 500 kilométernyi vasútvonal felújításáról beszél, több mint hét kilométernyi vasúti pálya elbontását rendelte el.
A cikkben azonban szó sem esik arról, hogy a vasútvonal nem kerül felszámolásra, pusztán a helyi lakosság és az önkormányzat kérésére áthelyezésre kerül a végállomás a településen belül.
Az ügy apropóján ismét kiújult a Vitézy Dávid és Lázár János közötti harc is. A volt főpolgármester-jelölt egy, a közösségi médiában közzétett posztjában vasútrombolást emlegetett, és baloldali lapok hamis információit terjesztve azt állította,
Lázár János elrendelte a komlói vasútvonal megszüntetését és a sínek felszedését.