Kiderült, hogy mit terveznek Komlón, így alakítják át helyben a vasutat

Komló polgármestere, Polics József lapunknak elmondta, a település vasútvonalával kapcsolatban jelenleg hangulatkeltés zajlik, miközben a legtöbben nem kíváncsiak a valóságra, ami az, hogy a vasutat nem felszámolják, pusztán áthelyezik.

2024. 08. 21. 13:41
Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mi nem számoljuk fel a vasutat, mi a vasútállomást, ami egy zsákvágány vége, a belvárosból áthelyezzük a belterületen lévő, most is működő állomásra, és a belvárosi, építészeti illetve gazdasági élénkítés szempontjából értékes területeket bevonjuk a város működésébe – mondta el lapunknak Polics József arról a hírről, mely szerint az illetékes minisztérium felszedetné a komlói vonalról a síneket.

A vasútvonal bezárása hangulatkeltés. Teljesen felháborítónak tartom, hogy néhány médiumban olyan hírek jelentek meg, hogy a 47-es szárnyvonalat meg fogja szüntetni a minisztérium Komló polgármesterének javaslatára. Mindössze arról van szó, hogy visszamegyünk 4,5-5 kilométert a városon belül, és kintebb helyezzük a pályaudvart, oda, ahova jelenleg is helyi autóbuszok közlekednek

– mondta el az újraválasztott polgármester, aki közölte, miután a vonalon visszaáll a személyszállítás, a vonathoz igazodóan fogják a helyi tömegközlekedés menetrendjét is módosítani.

A felszabaduló belvárosi területeken, amelyen jelenleg található a vasútállomás, komplex fejlesztést hajtanak végre, az önkormányzat szabadidős tevékenységek végzésére alkalmas területet akar létrehozni. Emellett a megüresedő területen egy új parkoló kialakítását is tervezik. 

Egy igazi belvárost akarunk létrehozni, ahol van egy kis tó, játszótér, illetve hasznosítanánk a MÁV volt iroda- és állomásépületét is, amelynek a lebontásával kapcsolatban szintén fals információk jelentek meg. A valóság az, hogy a felújított házat nem akarjuk lebontani

– emelte ki a politikus, aki elmondta, a vonal jelentőségét korábban az adta, hogy ezen keresztül szállították a település környékén kitermelt szenet Dunaújvárosba, emellett pedig a Komlóban dolgozó munkások is a vasúton keresztül érkeztek a gyárakba. 

Bezártak az ipari létesítmények, már nem utaznak annyian vonattal

Ma a vágány végén csak egy kődöntő maradt, ami a kőbánya tulajdonában van. Emellett pedig itt van az általános iskola, az óvoda, a templom, a bíróság és az ügyészség épülete is, tehát egy olyan csomópontban van a kődöntő, ami méltatlan a mellette lévő közintézményekre nézve is

– tette hozzá Polics József, aki elmondta, ennek a kődöntőnek rövidesen le fog járni az engedélye, éppen ezért kezdték el már öt évvel ezelőtt a kőbányával az egyeztetést a belvárosból való kitelepítésről. Ennek eredményeként a kődöntőt a Pécs–Budapest fővonal mellé, külterületre fogják áttelepíteni. 

A komlói önkormányzat a kormány támogatásával, megépített egy úgynevezett elkerülő utat, ami a városon kívül megy, és ahol el tudják szállítani a kőbányából származó követ. Vagyis azok a hírek, amelyek szerint a belvárost rövidesen elárasztják a kőszállító kamionok, szintén hamisnak bizonyultak

– tisztázta a polgármester, aki elmondta, a minisztériumnak bármikor lehetősége lesz visszaállítani a személyforgalmat a komlói vonalon. 

Azonban Polics szerint a vasúti személyszállítás jelentősége a komlói ipari létesítmények bezárása után lecsökkent, ugyanis a rendszerváltás előtt 16 ezer ember dolgozott a település bányáinál, akik közül ezer utazott vasúton.

Komlón továbbra is a foglalkoztatás az egyik legnagyobb probléma, ezért az ipari vágányok helyén felszabaduló további négyhektárnyi területen  folytatnánk a gazdaságélénkítést, és a munkahelyteremtés szempontjából kiemelt beruházásokat fogunk végrehajtani

– mondta el Polics József.

Az elmúlt időszakban a baloldali médiumok szellőztették meg a komlói átalakításokat, azt hangoztatva, hogy a vasútvonalat visszabontják. A hangulatkeltés a 444.hu egyik cikkével kezdődött, amelyben a lap azt állította, hogy miközben Lázár János építési és közlekedési miniszter 500 kilométernyi vasútvonal felújításáról beszél, több mint hét kilométernyi vasúti pálya elbontását rendelte el.

A cikkben azonban szó sem esik arról, hogy a vasútvonal nem kerül felszámolásra, pusztán a helyi lakosság és az önkormányzat kérésére áthelyezésre kerül a végállomás a településen belül. 

Az ügy apropóján ismét kiújult a Vitézy Dávid és Lázár János közötti harc is. A volt főpolgármester-jelölt egy, a közösségi médiában közzétett posztjában vasútrombolást emlegetett, és baloldali lapok hamis információit terjesztve azt állította, 

Lázár János elrendelte a komlói vasútvonal megszüntetését és a sínek felszedését.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.