Hiba lenne azt gondolni, hogy a közlekedésfejlesztéshez mindenki ért, aki utazott már vonaton, vagy aki az első legójából rendező pályaudvart épített. Ez nem szakkör, hanem egy szakma, és mi abból is a legjobbakkal dolgozunk – írta Facebook-posztjában Lázár János, aki a Fidesz–KDNP kétnapos, kihelyezett esztergomi frakcióülésén tartott beszámolót a tárca eredményeiről és feladatairól.
Látványtervvitézek és énmárkaépítők helyett a kormány olyan szakemberekkel dolgozik a vasút megújításán, akik kidolgozták és működtetik azt az új tarifarendszert, amelyiknek köszönhetően ma többen és többet utaznak a közszolgáltatásokkal, mint korábban – idézte fel az építési és közlekedési miniszter.
A kormánypártok támogatják a magyar közlekedési rendszer átalakításának öt pontját; támogatják, hogy tíz év alatt 4000 milliárd forintból fejlesszék a magyar kötöttpályás közlekedést. És támogatják azt is, hogy a közlekedésfejlesztésről és üzemeltetésről ne terepasztalok fölött vagy a Facebookon, hanem igazi szakemberek véleményét kikérve és meghallgatva döntsenek a minisztériumban és a kormányban – fogalmazott a tárcavezető.
Mint arról lapunk már beszámolt, néhány nappal ezelőtt felröppent a hír, hogy karácsony előtt, december 15-től ritkítanák három fővárosi HÉV-vonal járatait. A kiszivárgott terv szerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon. Karácsony Gergely főpolgármester közölte, hogy a főváros biztosan nem járul hozzá a járatszámok radikális csökkentéséhez, Vitézy Dávid pedig, aki elsőként lépett fel a tervezet ellen, állította, hogy a MÁV–HÉV kezdeményezte a BKK-nál a HÉV-ek ritkítását. Lázár János építési és közlekedési miniszter cáfolta, hogy lenne ilyen elképzelés, és államtitkára, Nagy Bálint is rémhírnek nevezte az értesülést.