Jövő év március 31-re ígéri az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), hogy „a kormány által beterjeszthető” formába önti az új KRESZ-t – tudta meg a Vezess egy háttérbeszélgetésen. Itt kiderült, hogy többek között emelik a sebességhatárokat, változik a követési távolság szabályozása és az indexelésé is, illetve nagyobb szigort vezetnek be a driftelésben.
Már minden eddiginél többet tudunk az új KRESZ-ről, itt vannak a legújabb részletek
Gyorsabban is lehet majd menni, változik az indexelés szabályozása, dudálgatni sem lehet majd csak úgy idegből bele a világba.

Amit a sebességhatárokról tudni lehet, az annyi, hogy emelnék az autóbuszok, tehergépkocsik és járműszerelvények lakott területen kívüli, az eddigi, 70 km/órás maximálisan megengedett sebességhatár helyett 90 km/óra lenne a limit. Továbbá a tervek között szerepel a 2,55 méter szélességet el nem érő mezőgazdasági vontatók, traktorok pótkocsi nélkül és lakott területen kívül 60 km/órás maximális sebességének a megengedése is. A többiekről szólva az a terv, hogy a KRESZ módosítói meghagynák a 130 km/órás sebességhatárt az autópályákon, de megadnák a lehetőségét az útkezelőknek arra, hogy bizonyos sztrádaszakaszokon 140 km/órás sebességet is megengedjenek.
A másik égető ügy a követési távolság – annak be nem tartása miatt elég sok baleset történik –, itt másodperces szabályozással egészítenék ki a KRESZ-t, amelynek lényege, hogy az autópályán kötelező lesz két másodperces távolságban követni az előttünk haladót. Ez azt jelenti, hogy 130 km/órás sebességnél két másodperces távolságtartásnál 72,2 méter a megtett távolság.
További Belföld híreink
Szóba került a kaszkadőrvezetés is, amely, bár nem jogi fogalom, a drifteléshez kapcsolódik és amely alatt a sűrű forgalomban haladók közötti szlalomozáshoz hasonló, veszélyes járművezetői magatartást értettek. Ezeket nyilván most szabad csinálni a KRESZ alapján, de egyértelműbbé tennék a tiltást. Változnak az indexelés szabályai is, amelyek az időtartamra vonatkoznak majd.
Dudálgatni sem lehet majd csak úgy idegből bele a világba, a tervek szerint ugyanis hangjelzés, dudálás „rövid ideig adható” figyelemfelhívás miatt, de csak baleset-megelőzés érdekében.
További Belföld híreink
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Az utolsó pillanatig küzdött, egy percig sem adta fel – közeli barátja árult el drámai részleteket Kálloy Molnár Péter utolsó hónapjairól
Nem a nyilvánosság előtt vívta harcát a gyilkos kórral.

Megtámadtak egy lányt a HÉV-en, az apja elvágta a zaklató nyakát
Mindkét férfival szemben vádat emeltek.

Kevesebben veszítik el a jogosítványukat egy új magyar módszernek köszönhetően
A gépjárművezetői képességeket kutatják a Semmelweis Egyetemen.

Brüsszel félmilliárd forinttal pénzeli a Soros-közeli tényellenőr-hálózatot
A konzorcium tagja lett a szír repülős álhírrel kétes ismertséget szerző Magyar Hang is.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Az utolsó pillanatig küzdött, egy percig sem adta fel – közeli barátja árult el drámai részleteket Kálloy Molnár Péter utolsó hónapjairól
Nem a nyilvánosság előtt vívta harcát a gyilkos kórral.

Megtámadtak egy lányt a HÉV-en, az apja elvágta a zaklató nyakát
Mindkét férfival szemben vádat emeltek.

Kevesebben veszítik el a jogosítványukat egy új magyar módszernek köszönhetően
A gépjárművezetői képességeket kutatják a Semmelweis Egyetemen.

Brüsszel félmilliárd forinttal pénzeli a Soros-közeli tényellenőr-hálózatot
A konzorcium tagja lett a szír repülős álhírrel kétes ismertséget szerző Magyar Hang is.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!