Magyar Péter az utóbbi hetekben erős kritikával illette az állami tömegközlekedés egyes cégeit, irányítóit. Ilyen megszólalásaikor a Tisza Párt elnöke arról nemigen tett említést, hogy két fontos, köztulajdonban álló közlekedési cégben maga is a döntések közelében volt: a politikus az elmúlt években a Volánbusz Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságában is helyet foglalt.
Magyar nem véletlenül nem beszél arról, hogy igazgatósági tagként mit tett az utasokért.
Az igazgatósági ülésekről rendre jegyzőkönyvet vesznek fel, lapunk megismerte azoknak a jegyzőkönyveknek a tartalmát, amelyek Magyar tagsági időszaka alatt készültek. Ezekből világosan kiderül: a közösségi közlekedés állapotát ma oly vehemensen ostorozó Magyar Péter a döntések jelentős részében nem vett részt, alig szólt hozzá, kevés ötlete pedig az utasokat sújtotta volna. Mindezért ráadásul hatalmas pénzt vett fel. De lássuk a részleteket!
Huszonkettőből nyolc mulasztás
Magyar Pétert 2022 augusztus elején nevezték ki a Magyar Közút igazgatósági tagjává. Mandátuma eredetileg 2027 augusztusáig szólt, javadalmazását pedig havi 375 ezer forintban állapították meg. Ötéves mandátumát ugyanakkor nem tölthette ki, 2024 februárjában megszűnt a megbízatása.
Mint megtudtuk, a közút igazgatósága összesen 22 alkalommal hozott döntést Magyar igazgatóságbéli tagsága alatt. A politikus összesen nyolc esetben maradt ki ebből. Az igazgatóság nyolc alkalommal tartott ülést személyesen, Magyar Péter két ilyenen nem volt ott. A testület a másik 14 esetben ülésen kívül határozott, az azóta ellenzékivé lett politikus ezeken hatszor nem adott le írásbeli szavazatot. A többi nyolc döntésnél, vagyis amikor voksolt, támogatta az előterjesztést. Volt, hogy a dokumentumok kiküldése után 37 perc kellett csupán neki ahhoz, hogy támogatólag szavazzon.
A jegyzőkönyvek tanúsága szerint Magyar csak néhány, nem szorosan szakmai kérdést érintő témakör kapcsán szólalt meg a közút ülésein. Az egyik ilyen a béremelés volt, emellett a különféle közbeszerzések ügyében kért leginkább szót. Utóbbihoz sorolható a 2022-ben 35 évre megkötött autópálya-koncessziós megállapodás is, ennek még a szerződéseit is meg akarta nézni. A nem szó szerinti jegyzőkönyvek talán csak egy helyen tartalmaznak olyan részt, amely Magyar Pétertől érkező javaslatot taglal.
Magyar tehát kevés témához szólt hozzá a Magyar Közút igazgatóságának ülésein, s ha szavazott, mindenre igent mondott. Mindezért másfél év alatt 5,14 millió forintot vett fel.