Így néz ki az Orbán Viktor által átadott alagút és autópálya

Átadták az M85-ös utolsó szakaszát és a hozzá tartozó alagutat, ezzel Sopron mellett elérte az országhatárt a kétszer két sávos autópálya.

2024. 12. 14. 14:41
MOLNÁR Ágnes; BARCZA Attila; ORBÁN Viktor; FARKAS Ciprián
Az M85-ös autóút és a Bécsi-dombi alagútpár átadása (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Átadták az M85-ös utolsó szakaszát és a hozzá tartozó alagutat, ezzel Sopronnál elérte az országhatárt a kétszer két sávos autópálya” – írta Dömötör Csaba a Facebook-bejegyzésében, melyhez látványos képeket is mellékelt, íme:

A hűség napján, Sopron legnagyobb ünnepén adta át szombaton Orbán Viktor miniszterelnök az M85-ös gyorsforgalmi autóút Fertőrákos csomópont–Sopron országhatár közötti kétszer két sávos új szakaszát, amelynek része a Bécsi domb alatt átvezető 780 méter hosszú dupla közúti alagút is.

Az átadóünnepségen Farkas Ciprián, a város Fidesz–KDNP-s polgármestere úgy fogalmazott: egy álom vált valóvá az út megépülésével, szavai szerint Sopron az elmúlt öt esztendőben élte meg legjelentősebb fejlődési korszakát a Trianon óta eltelt száz évben.

Hozzátette: a fejlesztések sorából kiemelkedik az M85-ös gyorsforgalmi út, amely 93 kilométer hosszan szeli át a térséget. többet jelent kőnél, betonnál és aszfaltnál. Ez az út újra bekapcsolta a leghűségesebb várost az ország vérkeringésébe. A közlekedés biztonságosabb és komfortosabb lett, a város előtt pedig soha nem látott új lehetőségek nyíltak és nyílnak meg – mondta.

A határig vezető útszakasz átadása azt is jelenti, hogy a Sopron belvárosa végre fellélegezhet az áthaladó teherforgalom terhe alól, egy olyan körgyűrű jön létre a város körül, amely a közlekedési nehézségeket is számottevően enyhíti.

Barcza Attila, Sopron és térsége fideszes országgyűlési képviselője kiemelte: a nemzeti kormány elkötelezettségének köszönhető, hogy 2020 decemberében Sopron bekapcsolódott az országos gyorsforgalmi úthálózatba, az M85-ös út teljes hosszában megnyílik egészen az országhatárig.

A Bécsi domb alatt húzódó alagút az emberi szakértelem és akarat diadala, amelyre mindannyian büszkék lehetünk. Ez az alagút és gyorsforgalmi út új gazdasági, turisztikai és közösségi lehetőségeket nyit meg Sopron és a térség számára. Az új korszak kapuján belépve a leghűségesebb város a kormány intézkedéseinek köszönhetően végre betöltheti azt a szerepet, amelyet 1921-ben elvettek tőle – fogalmazott.

Az avatóünnepségen az alagútpár bejáratánál Orbán Viktor miniszterelnök, Molnár Ágnes (Fidesz) és Barcza Attila (Fidesz) országgyűlési képviselőkkel, valamint Farkas Ciprián polgármesterrel közösen vágta át nemzeti színű szalagot, a létesítményt Veres András győri megyéspüspök áldotta meg.

Az M85-os autóút a fertőrákosi csomópont – Sopron országhatár közötti 4,12 kilométer hosszúságú szakasza, bruttó 67,2 milliárd forintnyi, teljes mértékben állami forrásból valósult meg. A kivitelezést az SDD konzorcium végezte, a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. közreműködésével. A projekt részeként megépült egy 780 méter hosszú közúti alagút, valamint két felüljáró a Sopron-nyugat különszintű csomópontnál és a Sopron-északnyugati elkerülő út kereszteződésében.

Sopron északnyugati elkerülőjének 3,6 kilométer hosszúságú szakaszát májusban adták át, felújították a 84-es főút már eddig is használt, irányonként két sávos szakaszát egészen a határátkelőig. A 780 méter hosszú alagútpár építése 2020 októberében indult és 1360 napig tartott.

A bányászati munka során több tíz méterrel a föld alatt dolgoztak a szakemberek. Az alagútban a biztonságos és balesetmentes közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblái, burkolathőmérséklet-jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang- és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják. A próbaüzem során – amely 2024 júliusában kezdődött – több mint 120 forgalmi helyzetet teszteltek az alagútban a forgalombiztonság érdekében.

Borítókép: Az M85-ös autóút és a bécsi-dombi alagútpár átadása (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.