Továbbra is rohamtempóban épül a BYD-gyár Szeged határában – számol be a Délmagyar. A terület februárban még az építményeket és a régészeti feltárást jelző földhalmokat leszámítva jórészt érintetlen volt.
Március közepére már tető is került néhány gyárépületre, miközben újabb épületekhez érkeztek meg a tartószerkezetek.
A hatalmas acélelemek, melyeket egyébként Kínából szállítanak ide hajón és vasúton, egyelőre a földre fektetve sorakoznak, így azonban újabb hatalmas földterületet vontak be az építkezésbe.
Bár a beruházásról a cég továbbra sem oszt meg információkat a nyilvánossággal, a tervek szerint október végén már beindul a gyártás a BYD szegedi telephelyén.
Addigra azonban nem lesznek készen minden infrastruktúrával, vagyis az indulás után is zajlik majd még az építkezés, a gyártáshoz szükséges teljes infrastruktúrát azonban addig fel kell húzni az ELI szomszédságában.

A napokban szerződést kötöttek a szegedi gyár kizárólagos beszállítóival, három olasz céggel, a Brembóval, a Pirellivel és a Prima Industrie-val. A munkaerő-toborzás is folyamatosan zajlik, a már felvett mérnökök pedig Kínában tanulnak, hogy a lehető legtökéletesebben elsajátítsák a BYD elektromos autóival és gyártási folyamatukkal kapcsolatos összes tudnivalót.