Sok forrásból tájékozódunk a hírekről

A hírfogyasztási források alapján szembetűnő a közösségi média és a televízió dominanciája, továbbá az új digitális platformok előretörése – állapította meg a médiahatóság.

Forrás: MTI2025. 05. 05. 18:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem a médiatermékek fő témája, politikai álláspontja, célcsoportja, esetleg közönségének demográfiai összetétele, hanem elsősorban a típusuk határozza meg a főbb csoportosulások kialakulását Magyarországon – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024. december 4. és 2024. december 20. között, a Társadalomkutató Kft. közreműködésével készített legfrissebb kutatásából.

Az online hírportálokat a 16 év feletti internetezők több mint fele használja rendszeresen tájékozódásra (Fotó: Pexels)

A reprezentatív felmérés szerint az emberek tájékozódási forrásai ideológiai, pártpolitikai szempontból sokszínűek, tájékozódási pontjaikat inkább a médiatípus határozza meg, és csupán elenyésző hányadukra jellemző, hogy egy-egy buborékból tájékozódnak.

A magyar lakosság hírfogyasztási szokásainak megismerését célzó kutatás a televíziók, a rádiók, a nyomtatott sajtó és az online hírportálok, vagyis a klasszikusnak számító hírforrások mellett kitért a közösségi oldalak, a videómegosztó platformok, a blogok, a fórumok, a podcastok és az influenszerek által gyártott tartalmakra, mint információforrásokra is.

A hírfogyasztási források alapján szembetűnő a közösségi média és a televízió dominanciája, továbbá az új digitális platformok előretörése: a megkérdezettek többsége a közösségi oldalak valamelyikén (71 százalék), illetve televízión keresztül (69 százalék) jut el a hírekhez.

Az online hírportálokat a tizenhat év feletti internetezők több mint fele (55 százalék) használja rendszeresen tájékozódásra, ezek mellett kisebb, de nem elhanyagolható szerepet töltenek be a videómegosztó oldalak (38 százalék) és a rádiók (35 százalék).

A kutatás alapján sokan merítenek információt podcastokból (18 százalék), blogokból, fórumokból (15 százalék), illetve influenszerek által gyártott tartalmakból (14 százalék), a nyomtatott sajtó súlya viszont jelentősen visszaesett: mindössze a válaszadók 11 százaléka jelölte meg mint rendszeres hírforrást. A különböző fogyasztói csoportok között

a legmegosztóbb terület a magyar igazságszolgáltatásba és a politikusokba vetett bizalom, a saját élettel és egészséggel való elégedettség, Magyarország gazdasági helyzete és a kormány munkája.

Nincs megosztottság ugyanakkor a környezetvédelem, a háborútól, a mesterséges intelligencia térnyerésétől, valamint a globális felmelegedéstől való félelem terén.

A teljes tanulmány az NMHH oldalán olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.