Vitézy Dávid szerint is szükség lenne a Petőfi híd felújítására, de a döntés Karácsony kezében van

A Petőfi híd állapota évek óta aggodalomra ad okot, miközben naponta közel százezer jármű halad át rajta, komoly terhelésnek kitéve a szerkezetet. Bár a szakértők már több mint tíz éve is a híd felújításának szükségességéről beszéltek, a kivitelezés mindeddig elmaradt. Vitézy Dávid szerint a következő lépés egy átfogó, aktuális hídvizsgálat lenne, amely megalapozza a tervezési munkákat, azonban az ügyben a döntés továbbra is a főpolgármester kezében van.

2025. 05. 09. 18:02
Borítókép: Petőfi híd (Fotó: Havran Zoltán) Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szükséges lenne a Petőfi híd felújítása, de első körben egy aktuális hídvizsgálatra lenne szükség, ami meghatározza a tervezési feladatokat, utána pedig el kell indítani a tervezési munkákat – mondta el a lapunk kérdésére válaszolva Vitézy Dávid. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kiemelte,

 ezt az álláspontomat már többször, a jelenlegi közfigyelmet megelőzően is hangoztattam, de döntési helyzetben ez ügyben a főpolgármester van, hiszen ő irányítja a BKK és a Budapest Közút tevékenységét.

Vagyis a főpolgármesteren és a Budapesti Közlekedési Központon múlik a politikus elmondása szerint, hogy mikor, milyen formában valósul meg a Petőfi híd felújításának tervezése, illetve maga a kivitelezés. 

Vitézy hozzátette, közlekedéspolitikai akadályról nem tud, a híd felújítása kapcsán alapvetően finanszírozási kérdésről van szó, ugyanis a teljes körű tervezés is milliárdos tétel lenne. 

A következő években erre meg kell találni a forrást. Ahogy írtam, első körben egy átfogó, aktualizált hídvizsgálatot tartok szükségesnek

– jelentette ki Vitézy Dávid. 

Amint arról már korábban is beszámoltunk, a főváros közlekedési infrastruktúrája évek óta komoly próbatételekkel néz szembe. Kiemelkedő példa erre a Petőfi híd és az Árpád híd, amelyek a város két legforgalmasabb átkelőjeként szolgálnak, és évtizedek óta súlyos terhelés alatt állnak. A hidak állapota azonban aggasztóvá vált, és a folyamatosan romló szerkezetek mind az autós, mind a gyalogos és biciklis közlekedést veszélyeztetik. Ennek ellenére a főváros jelenlegi vezetése eddig nem tett konkrét lépéseket a hidak teljes körű felújítására.

Százezer autó naponta

A Petőfi hídon 90-100 ezer jármű halad át naponta. Ez a hidat a főváros egyik legforgalmasabb közlekedési útvonalává teszi, főként, mivel a belső kerületeket köti össze a budai oldallal, ahol a rakpartokon, valamint a Nagykörúton és annak vonzáskörzetében intenzív a forgalom. 

Ennek a terhelésnek a kezelésére azonban a híd állapota már nem ideális: a legutóbbi vizsgálatok komoly korróziós károsodásokat tártak fel az acélszerkezeteken, illetve problémák vannak az elöregedett burkolattal és a vízelvezető rendszerrel is. A szakértők már évekkel ezelőtt sürgettek egy átfogó felújítást, de a teljes körű renoválás továbbra is várat magára.

A főváros szerint a felújítások késlekedésének legfőbb oka az, hogy nincs elegendő forrás a teljes körű rekonstrukciók finanszírozására. A fővárosi önkormányzat költségvetésének helyzete és az egyéb projektek miatt a hidak állapotának javítása hátrébb került a prioritási listán. Mindez annak ellenére történt, hogy a Tarlós István vezette főváros már 2019-ben megkezdte a Petőfi híd felújításának előkészítését. 

A Lánchidat követően a Petőfi híd lehet a következő Duna-híd a fővárosban, amelyet felújítanak. A beruházás részeként nemcsak a híd, de a kapcsolódó hídfőterek is megújulhatnak: megtörténhet a budai Goldmann György tér és a pesti Boráros tér akadálymentesítése, valamint kisebb léptékű építési beavatkozások. A Petőfi hídnak a közúti, kerékpáros és közösségi közlekedési tengelyek miatt jelentős szerepe van a város életében, a Boráros tér pedig a közösségi közlekedési hálózat fontos átszállási csomópontja, ami azonban jelenlegi állapotában funkcióit korlátozottan, nem megfelelő színvonalon teljesíti, így szükséges a felújítása

– írta hivatalos oldalán a Budapesti Közlekedési Központ. A BKK 2020-ban társadalmi egyeztetést is tartott a híd és a környező közterületek felújításával kapcsolatban, azonban ezt követően gyakorlatilag eltűnt a műtárgy felújításának kérdése a napirendről. 

Borítókép: Petőfi híd (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.