Legrosszabb esetben akár egyes metró- és villamosvonalak is leállhatnak Budapesten,

Kocsis Máté: Minden magára kicsit is adó ország vigyáz a szuverenitására
A Bayer-show vendége volt a Fidesz frakcióvezetője.
Legrosszabb esetben akár egyes metró- és villamosvonalak is leállhatnak Budapesten,
miután a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) elképesztően sok munkatársa – a tegnapi adatok szerint összesen 624 fő – kapta el a koronavírust vagy kontaktszemélyként kényszerült karanténba. Lapunk értesülései szerint a 2-es és a 3-as metróvonal munkacsoportjaiban – például a szerelők és más karbantartási feladatokat végző dolgozók körében – tombol a Covid–19, egyes brigádokban a kollégáknak összesen akár nyolcvan százaléka betegedett meg vagy került megfigyelés alá.
A nagyjából 9500 fős dolgozói összlétszámhoz képest már a múlt héten is meglehetősen magasnak számított a munkából kiesettek száma – akkor még „csak” négyszázan voltak betegek vagy tartózkodtak karanténban –, s minden egyes újabb megbetegedéssel egyre nő a szolgáltatás sérülékenysége. A cég belső működését jól ismerő forrásunk arról számolt be, hogy bizonyos kulcspozíciókban – ahol egyébként már szintén regisztráltak pozitív eseteket – néhány kolléga kiesése is jelentős fennakadást okozhat.
Így például egy-egy forgalomirányító vagy energiadiszpécser helyett is nehéz helyettesítést találni, s ha többen is kidőlnek ezekben a munkakörökben, a pótlás gyakorlatilag lehetetlenné válik. Ahogyan a metrószerelvények kötelező napi átvizsgálását végző kollégáké is. Ha ezeken a területeken néhány dolgozó esik ki, akkor kevesebb szerelvényt indíthatnak, ha pedig egy-egy csoport nagy része vagy egésze lesz beteg, akkor akár az egész metróvonal leállhat.
A szakember szerint valamivel kisebb valószínűséggel, de a villamosvonalakon is hasonló problémák alakulhatnak ki.
Bár a buszok esetében nem fenyeget a leállás veszélye, mivel a törölt turistajáratok vezetőit átterelték a menetrendszerű forgalmat bonyolító járatokhoz, ám az jelentős problémát okoz, hogy a járatritkítás miatt a sofőrök javarészt elvesztették a túlórázási lehetőségüket, és a szokásos fizetésüknél akár százezer forinttal is kevesebb pénzt visznek haza havonta.
A fentiek alapján a szolgáltatás biztosítása több ponton is sérülékennyé vált, ezt pedig tetézi, hogy a BKV igazgatósága nullaszázalékos béremelésről szóló üzleti tervet fogadott el a múlt héten, továbbá a főváros képviseletében Kiss Ambrus főpolgármester is elzárkózott az emeléstől, forráshiányra hivatkozva, ez pedig akár többnapos sztrájkot is eredményezhet a következő egy hónapban.
Úgy tudjuk, közben átmenetileg leállt a BKV járműveinek a tavaly tavasszal megújult, titán-dioxid alapú tartós fertőtlenítése, mivel a szolgáltatás közbeszerzését megtámadta egy harmadik fél.
A Bayer-show vendége volt a Fidesz frakcióvezetője.
Az építési és közlekedési miniszter állja a sarat: mindenki kérdezhet tőle és mindenkinek válaszol.
Vajon mi szüksége lehetett rá a tolvajnak?
A rajongók már tűkön ülve várják, hogy felvirradjon a nagy nap.
Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség
Most kiderül, Zelenszkijnek a fotel vagy a tűzszünet a fontosabb
Kiadták a figyelmeztetést: ne küldj több SMS-t, különben...
Végre Trump is megszólalt az orosz bombázók ukrán megsemmisítéséről
Eddig titkolta Törőcsik Franciska, most végre megmutatta: a rajongók szóhoz sem jutottak!
Egy vérfürdő után benyújtotta lemondását az ukrán szárazföldi erők parancsnoka
Orosz válasz: ballisztikus csapás Ukrajnára
Ezek az ételek jobban károsíthatják a májadat, mint az alkohol
Döbbenetes, mit vittek el Münchenből a PSG vandál szurkolói a BL-döntő után + videó
A Fradi megkezdte a bevásárlást a magyar játékosokból – Lisztes Krisztián is hazatérhet
Ukrajna légicsapása globális kockázatokat rejt
Eldőlt, Orbán Viktor lesz 2026 után is a miniszterelnök újabb négy évre
A Bayer-show vendége volt a Fidesz frakcióvezetője.
Az építési és közlekedési miniszter állja a sarat: mindenki kérdezhet tőle és mindenkinek válaszol.
Vajon mi szüksége lehetett rá a tolvajnak?
A rajongók már tűkön ülve várják, hogy felvirradjon a nagy nap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.