Egymilliárdos tendertől állt el főváros, mert szemet szúrt a hatóságnak

Meghiúsult az a csaknem egymilliárdos közbeszerzés, amelyben fél tucat önkormányzati társaság a reklámkampányai lebonyolításához keresett ügynökséget – tudta meg a Világgazdaság. Miután a hivatalos szerveknek szemet szúrt egy szokatlan bírálati szempont, a vállalatok elálltak a tender lefolytatásától.

Magyar Nemzet
Forrás: Világgazdaság2021. 02. 16. 10:35
null
20200312 Budapest A koronavírus és az ellene hozott kormányzati intézkedések kapcsán sajtótájékoztató tartottak. képen:Gy Német Erzsébet főpolgármester-helyettese Karácsony Gergely főpolgármester Tüttő Kata főpolgármester-helyettese Fotó: Teknős Miklós
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Visszavonta a médiavásárlási szolgáltatások beszerzésére kiírt közös közbeszerzését hét fővárosi tulajdonú társaság – írta meg a Világgazdaság. A Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a Budapesti Távhőszolgáltató Zrt., a Fővárosi Vízművek Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. azután döntött így, hogy a Közbeszerzési Hatóság elnöke hivatalból

eljárást kezdeményezett a tender kapcsán a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB), mert úgy ítélte meg, hogy a kiírás törvénysértő. A KDB február 1-jén elindította a jogorvoslati folyamatot, rá egy napra azonban az érintett cégek lefújták a tendert.

A felhívás, amely egy kétéves keretmegállapodás megkötésére irányult, tavaly december közepén jelent meg. Értéke nettó 856,5 millió forint volt, az ajánlatkérők pedig vállalták, hogy az összeg ötven százalékát biztosan lehívják.

A nyertes a társaságok folyamatos, illetve kampányszerű kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi, médiatervezési és médiavásárlási feladataiért felelt volna.

A dokumentációban külön kitértek arra, hogy a cégek erősíteni kívánják az online felületeken való kommunikációjukat, így hangsúlyt kívánnak helyezni a Facebook- és a Google-platformon futó hirdetésekre.

Ennek érdekében elvárás volt a holisztikus stratégiai látásmód, a koherens és konzisztens feladatteljesítés, valamint a feladatrészeken dolgozó szervezeti egységeket összefogó, dedikált szakember biztosítása.

És még valami: a győztes pályázónak rendelkeznie kellett a sikeres és hatékony marketingkommunikációért járó Effie-díjjal. Azt is kikötötték, hogy bár az Effie-díjat 2002-től ítélik oda Magyarországon, csak a 2017 és 2020 között kapott elismeréseket veszik figyelembe. Azokat viszont meghatározó szinten, hiszen az értékelési szempontoknál ez harmincszázalékos súlyt képviselt a nyertes kiválasztása során.

Ez a valóban szokatlan kitétel szúrt szemet a Közbeszerzési Hatóság elnökének, aki január végén kezdeményezést nyújtott be a KDB-hez a felhívás ellen. Ebben azt kifogásolta, hogy az Effie-díjak minőségi szempontként való meghatározása nem biztosítja az ajánlatok értékelése során a gazdasági szereplők részére az esélyegyenlőséget, az előírás pedig indokolatlanul szűkítheti a versenyt.

Fennáll annak a gyanúja, hogy mindez több pontban is sérti a közbeszerzési törvényben foglaltakat

– tette hozzá.

Mint ismert: Karácsony Gergely főpolgármester továbbra sem hajlandó politikai felelősséget vállalni azért, hogy helyettese, Tüttő Kata volt élettársa, Leisztinger Tamás „vörös báró”olyan offshore hátterű céggel nyert buszbérlési tendert a BKV-nál, amelynek sem buszai, sem megfelelő referenciái nem voltak a hírek szerint. A botrány kirobbanása után a főváros a megkötött szerződést visszavonta és kötbért követelt az offshore cégtől.

A budapesti Fidesz közösségi oldalán reagált a főváros újabb meghiúsult tenderére. Azt írták: újabb szabálytalan közbeszerzés, újabb gyanús kiírás, ezúttal a fővárosi cégek háza táján.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.