– Mit tenne másképpen főpolgármesterként?
– Mindig igyekeztem következetesen gondolkodni és cselekedni, ezért ma is úgy gondolom és úgy érzem, hogy az ellenzék kampányfogásaival ellentétben talán a legnagyobb mozgásterem nekem volt a kormányoldalon. Nem tudom, hogy bármit másképp tennék-e, remélem, hogy nem.
– A főpolgármesteri hivatal átadás-átvétele óta beszélt Karácsony Gergellyel?
– Egyszer nagyon udvariasan felhívott az utódom karácsony előtt és boldog ünnepeket kívánt, amit természetesen én is megtettem neki. Bár nagyon eltérő személyiségek vagyunk, de az igazsághoz tartozik, hogy a kampány előtt és a választás óta nem volt, és most sem ellenséges a kapcsolatunk, illetve most nincs is kapcsolatunk.

Fotó: Kurucz Árpád
– Utódja számos szakmai kérdésben visszamutogat az előző önkormányzati ciklusra. Szakmai, a főváros vezetésével kapcsolatos kérdésben Karácsony Gergely nem kért öntől tanácsot?
– Emlékszem, ha én a legenyhébb tényszerű megállapítást tettem az általam átvett hagyatékra, az ellenzéki sajtó rögtön rám rontott, hogy „ne mutogass vissza”, azzal törődj, mi a megoldás. Úgy látom, az utódom körül van egy kommunikációs csapat, amely a valóságtól függetlenül időnként olyan mondatokat ad ki, amelyeket a megítélésük szerint a saját kemény magjuk elvár. Ezeket a megszólalásokat néha udvariasan helyreteszem. Teljesen téves mondatok hangzottak el a 3-as metróról, valamint a főváros adósságáról. Az utóbbi esetben problémának látom, hogy a városvezetés egy részének nem világos, mi a különbség a működési adósság, illetve a fejlesztési hitel között. Tényszerű és egyértelmű, hogy a jelenlegi adósságnak több mint a duplájával kellett átvennünk a várost 2010-ben, és ebből a tartozásból több mint hetvenmilliárd forint működési célú volt. Mi 2019-ben nulla működési hitellel adtuk át a fővárost, ráadásul a fejlesztési hitelkeret – ami szintén lényegesen alacsonyabb – nagy része is csak formálisan szerepel a költségvetésben, az még nincs felhasználva. Ami a 3-as metrót illeti, a kocsik korróziós hibáját, amit csak a három prototípus-szerelvénynél fedeztek fel a 37 szerelvény közül, az oroszok garanciálisan kijavítják, az a budapestieknek egy fillérjébe nem kerül.