Másfél hónap van még hátra a 2019/20-as tanévből, ezt az időt már valószínűleg végig otthoni tanulással töltik a diákok, legalábbis jelen állás szerint. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón arról beszélt, hogy májusban még biztosan nem nyitnak újra az iskolák. a Magyar Nemzet érdeklődésére az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szintén azt közölte: a tárca jelenleg nem tervezi a tantermen kívüli, digitális munkarendről a hagyományos munkarendre történő visszatérést. Mivel a tanévnek június 15-én vége van, nagy kérdés, hogy az utolsó két hétre vajon van-e értelme visszaengedni a tanulókat az intézményekbe.
– Ha az egészségügyi helyzet mégis úgy alakulna a következő hetek folyamán, hogy felmerülhet az iskolákra vonatkozó enyhítés, akkor nagyon fontos, hogy fokozatosan, lehetőleg több lépcsőben engedjék vissza a gyerekeket az iskolákba – vélekedett a Magyar Nemzetnek a Nemzeti Pedagóguskar (NPK) elnöke. Horváth Péter szerint az lenne az optimális forgatókönyv, ha először csak az alsósok kezdenének újra bejárni az intézményekbe, a felsőbb évesek azonban még nem. Elmondása szerint egyébként is az általános iskolák első négy évfolyamán okozza a legtöbb nehézséget a digitális oktatás, hiszen a gyerekek még csak tanulják az írást, olvasást, kevésbé tudnak önállóan dolgozni, a számítógépes feladatok értelmezéséhez, megoldásához is sok szülői segítségre van szükségük. A gyerekkel való együtt tanulás miatt pedig sok szülő nehezen tudja ellátni a saját munkáját.
– A szülőkre már kevésbé támaszkodó, önállóan dolgozó idősebb tanulók esetén nem olyan sürgető a hagyományos munkarend visszaállítása. Részben, mert a középiskolákban kimondottan jól működik a távoktatás, másrészt pedig, mivel a középiskolások között több az ingázó, lakóhelyétől távolabb tanuló fiatal, ráadásul ebben a korban sokkal kiterjedtebb a szociális háló, nagyobb a baráti társaság is, járványügyi szempontból is kockázatosabb lenne az ő visszaengedésük az iskolákba – fűzte hozzá Horváth Péter.