15 év múlva már nem lehet itt forgalmazni nem hibrid és elektromos autókat

Gavin Newsom, Kalifornia kormányzója aláírt egy olyan törvényt, mely szerint 2035-ig minden belső égésű motor eladása tiltott lesz az államban.

null

Gavin Newsom, Kalifornia kormányzója aláírt egy olyan törvényt, mely szerint 2035-ig minden belső égésű motor eladása tiltott lesz az államban.

A Drivetribe beszámolója szerint a kormányzó legkésőbb 2035-re szeretne eltüntetni minden olyan autót a forgalomból, amelyet nem hibrid vagy elektromos motor hajt.

De ha ez nem is sikerül, az biztos, hogy egyetlen belső égésű motorral gyártott új autót sem lehet majd 2035-ben értékesíteni az államban. Kiskapu persze van, hiszen a 2035 előtt gyártott autókra ez a szabály nem vonatkozik, tehát a használtautó-kereskedelem ugyanúgy működhet. Ez viszont azt jelenti, hogy a benzin-, dízel- és gázüzemű új autók eladása tiltott lesz!

15 év múlva Kaliforniában már csak ilyen és ehhez hasonló autókat forgalmazhatnának
Fotó: MTI/Mohai Balázs

„Az autóknak nem szabad még rosszabbá tenniük az erdőtüzeket, nem szabad füstöt okádniuk és tönkre tenniük a levegőt, nem szabad jéghegyeket olvasztaniuk és a tengermagasságot emelniük sem. Ez a legnagyobb lépés, amit megtehetünk, hogy felvegyük a harcot a klímaváltozással” – mondta Gavin Newsom. Hogy valóban betartják-e a törvényt vagy csak szokásos nagyot mondásról van szó, az kiderül 15 múlva…

Mi jöhet a dízelkorszak után?

Tavaly ismét növekedésbe váltott a dízelautók vásárlása a legfontosabb európai piacon, Németországban. Ez arra utal, hogy a bűnösnek kikiáltott technológia helyettesítése rövid távon nem könnyű feladat. Hosszabb és kanyargósabb lehet a személyautók kibocsátásmentességéhez vezető út, mint a közvélemény várná. Pedig a dízelautók visszaszorulása mindent elsöprő folyamatnak ígérkezett: a 2015-ben kirobbant botrány óta a benzines autók aránya jelentősen megnőtt, és a dízel részaránya a személygépkocsi-eladásokban ma a fele annak, amit az évtized első felében tapasztalhattunk. A sokk után azonban mintha éledezne az európai új autók forgalmazása. Németországban, a legnagyobb európai piacon nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júliusban, és az első héthavi adat is meghaladja a tavalyit. Hét hónap alatt 2,182 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 1,2 százalékkal többet, mint 2018 hasonló időszakában.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.