Cápáról kapta a nevét az egyik új japán terepjáró

Új-Zélandon készítik a japán autógyártó Mako nevű limitált szériáját, amelynél a terepjáró-képességeket javítják.

null

Az Új-Zélandi Toyota forgalmazó készíti a japán autógyártó Mako nevű limitált szériáját, amelynél a terepjáró-képességeket javítják.

Nem gyári, hanem az Új-Zélandi Toyota forgalmazó saját hatáskörében elvégzett átalakításról lévén szó a Toyota Hilux Mako nem teljes értékű ellenfele a Ranger Raptornak, hiszen nem nagy sebességű terepjárásra találták ki, hanem a normál terepképességeit javították az alap konstrukciónak. No és a megjelenését is brutalizálták egy kicsit.

Elöl 40, hátul 50 mm-rel növelik a hasmagasságot, a hátsó tengelyre szereléssel állítható keménységű lengéscsillapítókat szerelnek. Néhány extra fémből készített védőpajzs, fellépő és sportülések jelentik még a többletet némi extra LED világítás mellett.

A nevét a leggyorsabb cápafajról, a Mako cápáról kapó Toyota Hilux motorjához nem nyúlnak, tehát a 2,8 literes turbódízel 204 lóerős és 500 Nm-t teljesít, de a gumi fékcsöveket fémszövettel borított darabokra cserélik. Mindössze 250 darabot készítenek a modellből, mindet helyben értékesítik.

Az új japán Toyota Hilux Mako
Fotó: AUTÓ-MOTOR/Toyota

Elöl 40, hátul 50 mm-rel növelik a hasmagasságot, a hátsó tengelyre szereléssel állítható keménységű lengéscsillapítókat szerelnek. Néhány extra fémből készített védőpajzs, fellépő és sportülések jelentik még a többletet némi extra LED világítás mellett.

Frissült a Toyota Landcruiser 70-es is

A modernizálás még nem jelenti azt, hogy korszerű lett az 1984 óta gyártott terepjáró, csak a lemaradása csökkent.

Legutóbb 2017-ben kapott modellfrissítést az egyébként 1984 óta gyártott Toyota Landcruiser 70-es, akkor kapta meg a 205 LE/420 Nm teljesítményű 4,5 literes V8-as turbódízelt. Most az utastérben történt változás, 6,1 colos képernyővel rendelkező fejegységet kapott a típus.

Nem a legmodernebb rendszerről van szó, hiszen csak Bluetooth kapcsolódási lehetőséget kínál az új készülék, nincs Android Auto vagy Apple Carplay. A műszerfalon két USB csatlakozó, egy 12V-os csatlakozó és okostelefonok tárolására alkalmas fiók jelenti a változást. Az új rádió miatt 2360-3860 ausztrál dollárral emelkedett a listaár, mostantól kezdve legalább 67 400 dollárt (14,8 millió Ft) kell fizetni a Toyota Landcruiser 70-esért Ausztráliában.

Legutóbb 2017-ben kapott modellfrissítést az egyébként 1984 óta gyártott Toyota Landcruiser 70-es, akkor kapta meg a 205 LE/420 Nm teljesítményű 4,5 literes V8-as turbódízelt. Most az utastérben történt változás, 6,1 colos képernyővel rendelkező fejegységet kapott a típus.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.