Felpörgött – Mazda MX-5 G184 teszt

A blokkház kivételével újratervezték a 2,0 literes szívómotort.

null

A míg nagy általánosságban elmondható, hogy vért izzadnak a mérnökök, hogy a downsizing turbómotorokat az Euro 6d-Temp előíráshoz igazítsák, a Mazdánál, kapva az alkalmon, inkább még pörgősebbre varázsolták az MX-5-ösben kínált 2,0 literes szívómotort – írja az automotor.hu.

Mazda MX-5 G184 teszt
Fotó: Hilbert Péter, Lővei Gergely – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

A dugattyúk 27, a hajtókarok 41 grammal lettek könnyebbek, az új hengerfejben nagyobb átmérőjűek a szelepek, a szívósor pedig 28%-kal bővült; tehát kisebb a mozgó tömeg és több levegő tud átáramlani az égéstéren. Korábban 6800/perc volt a leszabályozási fordulat, most a 184 lóerős csúcsteljesítményét 7000/percnél éri el a négyhengeres, és egészen 7500/percig lehet zavarni; mivel alig 1030 kg a saját tömeg, nyomatékból is remekül halad a csöppnyi MX-5-ös.

A pörgősség kanyargós hegyi utakon, pillanatok alatt letudható előzésekben élhető meg, ha kellően gyorsan tudja kezelni az ember a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót. Az élményszámba menő kergetőzéseken túl továbbra is remek társa a hétköznapoknak az autó – 1,9 méteres testmagasságommal már a szélvédett zóna határát feszegettem –, a 7,4 l/100 km-es tesztfogyasztás gyakorlatilag nem változott a G160-as elődhöz képest.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egy újabb elpusztíthatatlan Toyota-pickup, a Max 3-as

Az 1984 óta gyártásban lévő Toyota Landcruiser 70-es alapján készül az SVI által gyártott Max 3-as páncélozott pickup – írja az Autó-motor.hu.

Az SVI nevű karosszériaépítő páncélozott járműveket is készít, a haditechnikai eszközök mellett a magánpiac számára is, utóbbi sorozatának a belépőmodellje az új Max 3-as, amely a Toyota Landcruiser 79-es duplafülkés pickup alapján készül. Az acéllemezekből és 38 mm vastag üvegből összeállított karosszéria alapesetben B6-os védelmet nyújt.

A megrendelő döntheti el, hogy jobb- vagy balkormányos legyen a kialakítás, kérhető forgatható lőtorony géppuska-tartóval. Az alvázat és a hajtásláncot nem módosítják, Dél-Afrikában 4,0 literes szívó V6-ossal (231 LE/360 Nm), 4,2 literes soros hathengeres szívódízellel (128 LE/280 Nm) és 4,5 literes V8-as turbódízellel (205 LE/430 Nm) készül a Landcruiser 79-es pickup, ezek választhatóak az SVI Max 3-ashoz is. A felfüggesztést megerősítik a nagyobb saját tömeg miatt, illetve speciális felniket és gumikat is felszerelnek, ezek ellenére az autót a Toyota márkakereskedésekben lehet szervizelni.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.