Kiderült, milyen lesz a harmadik generációs Nissan Qashqai

Az autó alapesetben az 1,33 literes turbómotor 12V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített változatát kapja.

null

Néhány információt már közreadtak a lágyhibrid és hatótávnövelős elektromos hajtással érkező harmadik Qashqairól – derül ki az Autó-Motor magazin online felületén olvasható cikkből.

A CMF-C építőkészletre építik fel a harmadik generációs Nissan Qashqait, ami jelentős tömegcsökkenéshez vezet. 50%-kal több ultranagyszilárdságú acélt használnak a karosszériavázban, az A B és C oszlopok bekötési pontjainál strukturális ragasztót is használnak; 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb az elődnél a csupasz karosszéria.

Ehhez hozzájönnek még olyan tömegcsökkentő megoldások, mint a műanyag csomagtérfedél (-2,6 kg), alumínium ajtók, első sárvédők és motorháztető (-21 kg). Teljesen új a felfüggesztés, az elsőkerékhajtású modelleknél elöl-hátul MacPherson rugóstagos rendszert használnak, az elérhető legnagyobb felni 19 colos, az összkerékhajtású modelleknél hátul segédkerethez rögzített többlengőkaros, független felfüggesztést építenek be, az elérhető legnagyobb felni 20 colos. A Nissan Qashqai alapesetben az 1,33 literes turbómotor 12V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített változatát kapja, opcióként pedig egy e-Power hajtás lesz választható.

Szép és trendi autó. Ez a Nissan Qashqai
Fotó: pexels.com

Utóbbi a Nissan Japánban már évek óta nagy sikerrel forgalmazott hajtása, amelynél a belső égésű motor csak generátorként üzemel, a kerekeket csak és kizárólag villanymotor hajtja; az akkumulátor külső töltésére nincs lehetőség, benzinnel kell tankolni a gépet. Pontosabb számokat, illetve hogy milyen belső égésű motor kerül az e-Power változatba majd a piaci bevezetéshez közeledve árulnak majd el.

A teljes cikk, az új Nissan Qashqai-ról készült képekkel elérhető IDE kattintva.

Bemutatkozott a pickupból faragott terepjáró és a friss Navara

A kínai piac számára készül a Palazzo nevű alvázas terepjáró, amely a lelke mélyén pickup maradt: csak hátulról hozzáférhető a csomagtér. Illetve Pro-4X néven jön az új, sportos megjelenésű modell a felfrissített Nissan Navara kínálatába. A műszaki változásokat még nem részletezték – írta korábban az Autómotor.hu. Nem ez az első eset, hogy a Nissan egyszerűen egy puttonyt tesz rá a pickupjára, és azt terepjáróként árulja, hasonló recept szerint készült anno az észak-amerikai Xterra. A most Kínában bemutatott Nissan Palazzo terepjáró érdekessége, hogy a rakteret nem tették az utastér részévé, megtartották a hátsó szélvédőt, így csak hátulról, a felnyitható ajtón keresztül férhető hozzá – ennek megkönnyítésére még fellépőt is kialakítottak a hátsó lökhárítóban.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.