Nem korlátozzák technikai előírások a Ferrari 488 GT Modificata-t

Rendszámot nem kaphat, de semmiféle FIA-bajnokság szabályzatának se felel meg a Ferrari 488 GT Modificata.

null

Pályanapokon illetve a Ferrari Club által szervezett Competizioni GT rendezvényeken tudja csak használni tulajdonosa a 488 GT Modificata kupét, amely mindenből a legjobbat kapja, így se utcai-, se FIA által kiírt bajnokságokban való indulásra sem alkalmas. A kiindulási alapot a GT3-as specifikációjú versenyautó jelenti, amelyre a GTE versenyautó alkatrészeit is felszerelik, a legfontosabb változás, hogy a V8-as biturbó teljesítményét semmi nem korlátozza, így az valahol 700 lóerő körül teljesít.

A Modificata erősen limitált számban készül
Fotó: ferrari.com

A váltó új áttételeket kapott, és egy nagyobb nyomatékterhelést elviselő karbon tengelykapcsolót. Teljesen új aerodinamikai csomagot készítettek a formatervezők, előrébb vitték a dinamikus tömegközéppontot, ami azt jelenti, hogy az autó kevésbé érzékeny a hátsó szárny állásszögére; a műkedvelő versenyzőknek ez könnyebb kezelhetőséget jelent. A leszorító-erő több mint 1000 kg 230 km/órás sebességnél. A fékrendszert a Brembo szállítja, a 488 GT3 Evo 2020-as versenyautóról származó blokkolásgátló működését a megváltozott tapadáshoz igazították.

A teljes cikk ITT olvasható.

Aranyozott kipufogóval teheti még vadabbá Ferrariját

A legelső Ferrarik világát idézik meg a Monza SP1 és SP2 barchetták, a szélvédő nélküli nyitott autók, amelyek vezetési élményét a Novitec tuningcég még tovább tudja fokozni. Rozsdamentes acélból vagy az F-1-ben is használt Inconel ötvözetből készített kipufogóval és versenykatalizátorokkal könnyítik meg a V12-es szívómotor lélegzését, amelynek eredményeként a teljesítmény 844 lóerőre (8450/perc) emelkedik, a maximális forgatónyomaték 780 Nm (7100/perc).

A 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,8 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig bőven meghaladja a 300 km/órás tempót, de a gyorsabb gázreakció miatt normál vezetés közben is javul az élmény. A Novitec tuningcég az amerikai Vossen felnigyártóval közösen készíti kifejezetten ehhez az autóhoz a 21 és 22 col átmérőjű kovácsolt alufelniket, amik az aranyozott kipufogóval együtt feldobják az autó külsejét. A 35 mm-rel lesüllyesztett orr miatt még döbbenetesebb lesz az ék alak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.