Pár óra alatt elkapkodták a 75. jubileumi MV Agustát

Különleges motorkerékpárral ünnepli az olasz MV Agusta a márka alapításának 75. évfordulóját.

A tervek szerint 75 órán keresztül lehetett volna jelentkezni a 75 példányban készülő MV Agusta 75 Anniversario típusára, de a rajongók alig pár óra alatt elkapkodták az összeset, úgyhogy idő előtt lezárták az értékesítést. Az ünnepi gép alapja az F3 800 Superveloce volt, amelynek az olasz trikolór színeit felhasználva készítettek különleges megjelenést, küllős felniket kapott, a sorszámot is tartalmazó plakett a kormányra kerül.

Egy kicsit belenyúltak a 798 köbcentis háromhengeres blokkba is, a szívó- és kipufogószelepeket is titániumból készült darabokra cserélték. Az MV Agusta 75 Anniversario 148 lóerős (13 000/perc), maximális nyomatéka 88 Nm (10 600/perc), a végsebesség 240 km/óra.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A jövő elkezdődött? – Zero DS teszt

Elektromos meghajtás egy kétkerekűben? Jó, jó, volt már ilyen: robogó, kismotor. De a Zero DS nagymotor – írja az automotor.hu. Először is: mi az, hogy Zero? Amerikai gyártó, ezen a néven több típust is gyárt, különböző kivitelben: S, SR, DS, DSR stb. A motorteljesítmények: 11, 15, 21 és 22 kW, valamint a sportmodellnél (SR) még ennél is több. Hogyhogy csak ennyi? Egy kis magyarázat: a villanymotoroknak – legalábbis amelyeket járművekbe építenek – többféleképpen adják meg a teljesítményét. A legnagyobb szám az úgynevezett 10 másodperces teljesítmény, ami a DS modellnél 45 kW. Ez már derék, ugye? De ennél hosszabb ideig nem lehet ennyit kívánni tőle, mert rohamosan melegszik. Aztán létezik a 30 másodperces teljesítmény, ami már kisebb az előzőnél, és így eljutunk a 30 perces teljesítményhez, amit a szóban forgó elektromos gép szinte bármeddig tud teljesíteni, mert a hűtés már el tudja vezetni az eközben keletkező hőt. A DS-nél ez 21 kW. Az Európai Unió előírásai szerint a forgalmi engedélybe ezt az értéket kell beírni.

A forgatónyomatékkal, ami az elektromos motorok ütőkártyája a belsőégésű gépezetekkel szemben, ugyanez a helyzet. A maximális érték 110 Nm! Ez motorkerékpárnak nagyon komoly érték, különösen akkor, ha tudjuk, hogy már az elindulás pillanatától megvan. Azazhogy elméletileg. Mert szerencsére azért a fejlesztők olyan gázmarkolat – bocsánat, teljesítményszabályzó (mert hiszen gázról nem beszélhetünk) karakterisztikát csináltak, hogy a motorkerékpár jóindulatúan, finoman indul el a markolat mozdítására. Aztán ahogy lendületbe jön, a markolat elfordításával – koppanásig – lágyan előtör az a hegynyi nyomaték, és még 100-nál is komolyan tol a gép. A Zero meg sem áll 160-ig. 165-öt mutat a digitális sebességjelző, na jó, tudjuk, hogy az kb. 160. Azt, hogy a forgalmiba 21 kW-ot írtak be, hamar elfelejti az ember, mert úgy hasít a bringa.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.