Sikerrel zárta a tesztprogramot az elektromos raliautó

Az elmúlt héten mintegy 1500 km-t tett meg az autó Rally versenytempóban – bármiféle gond nélkül.

null

Jövőre Németországban külön márkakupában indulnak majd az Opel Corsa-e Rally villanymotoros raliautók, az ADAC Opel e-Rally Cup bajnokság hat fordulós lesz. A nevezési díj autónként 7500 euró, amiben benne van a versenyoverál, a vezető/navigátor továbbképzése az elektromos hajtás kapcsán, az autók helyszíni töltése. Az első tíz helyezett pénzjutalmat is kap minden egyes futam után, pontokat az első 15-nek osztanak, illetve a powerstage első 5 helyezettjének.

Opel Corsa-e Rally
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A gyári fejlesztőmérnökök a maguk részéről mindent megtesznek azért, hogy zavartalan legyen majd a versenyzés, az elmúlt héten például három nap alatt két teljes németországi rali távját (gyorsaságik és etapok, szervizelés) tették meg versenytempóban, Marijan Griebel, Horst Rotter és Volker Strycek voltak a pilóták. Annyi volt az eltérés a valódi raliktól, hogy nem közúton, hanem a Pferdsfeldi motorsport-centrum területén kijelölt aszfaltozott pályán ment az autó.

Először vizsgálták versenykörülmények között az akkumulátor és a hajtáslánc viselkedését, beleértve a szerviz idő alatt végzett akkumulátor-töltést is; az 1500 kilométernyi távon nem tapasztaltak problémát a mérnökök, akik azért pár végső finomhangolást végrehajtottak még az akkumulátor-hőmérséklet vezérlő szoftveren.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Vezető pozíció – Peugeot 208 PureTech 100-teszt

Lehet élmény a hétköznapi autózás, ahogy a turbómotoros, kézi váltós 208-as is bizonyítja – írja az automotor.hu.

Nekem alapból tetszik a Peugeot 208-as, azaz a képen látható konfigurációban. Az egyetlen, felár nélkül választható szín, a Faro-sárga metálfény jól áll a karosszériának, a GT Line változathoz adott fekete kerékjáratperem ugyanakkor szerintem felesleges.

A kocsi elején világító „szemfogak” a méreténél nagyobb presztízst adnak haladás közben, a C-oszlop jellegzetes formája és domborítása a 205-öst idézi fel azokban, akiknek még mond valamit ez a mára az utakról szinte teljesen eltűnt kisautó. Egészen jól álcázzák a formatervezők, hogy az ajtók egy kicsit elcsúsztak kívánt helyzetükhöz képest.

190 centis magasságommal nekem elöl az okoz nehézséget, hogy a kihúzott kormánytól alig férek a B oszlop mögé tolt ülésbe, hátul pedig épp az első ülés támlája gátolja, hogy az ember kényelmesen be tudjon lépni a lábtérbe. A hátsó üléstámla bő tíz centivel az ajtónyílás mögött található, szóval ennyivel hátrébb tolt ajtónyílásokkal sokkal kényelmesebb lenne a ki- és a beszállás. A hátsó sor térkínálata egyébként alulról közelíti a kategória átlagát, kisgyermekekkel még élhető a tér, de nyurga kamaszokkal már érezni a korlátokat.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.