időjárás 34°C Ilona 2022. augusztus 18.
logo

Új motorokat és fejegységet kap a Land Rover Discovery is

Forrás: Autó-Motor
2020.11.11. 16:56

Négy évvel ezelőtt mutatkozott be a hétszemélyes utastérrel rendelkező Land Rover Discovery.

Négy évvel ezelőtt mutatkozott be a hétszemélyes utastérrel rendelkező Land Rover Discovery, amely most a padlólemez-társ testvérmodelljeihez hasonlóan megkapja a brit konszern nagyobb teljesítményű elektromos rendszerét és legújabb fejlesztésű Ingenium motorjait.

A motorkínálatban az alapmotor a 2,0 literes turbó 300 lóerővel és 400 Nm-rel, ezen kívül soros hathengeresek választhatóak – utóbbiakhoz 48V-os lágyhibrid rendszert is adnak. A P360-as hajtás benzines erőforrás 360 lóerővel és 500 Nm-rel, a D250 249 LE/570 Nm teljesítményű dízel, a D300 300 LE/650 Nm-es dízel.

A Land Rover Discovery teherautó-változata a 300 lóerős dízellel és SE vagy HSE felszereltséggel választható. A 2024 literes raktérhez 784 kg-os terhelhetőség és 3,5 tonnás vontatási kapacitás tartozik. Ennél a modellnél alapáron adják a Pivi Pro fejegységet.

 

 

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Toyota Corolla Hybrid GR-Sport és TS Hybrid Trek összehasonlítás

Éles vonalak jellemzik már alapból is a Corolla orrát, erre csak ráerősít a GR változat méhsejtmintás hűtőrácsa. A trendi pasztelszürke szín mellett karcsúsítja a megjelenést a fekete tető, a kerékjáratokat esztergált felületű 18 colos felnik töltik meg – utóbbi a Dynamic csomag (420 000 Ft) hozománya. Szemrevaló a látvány, amit a sportülés és annak kárpitozása is hangsúlyoz. Már korábban megismerkedtünk a 2,0 literes benzinmotort használó öntöltő hibriddel, amely nagyon jól illik a Gazoo Racing gyári versenyistálló által készített atletikus körítéshez.

A legnagyobb változás egyébként nem a megjelenésben, hanem a felfüggesztésben történt. Sajnos, mondja majd az, akit elvarázsolt a sportos megjelenés, ugyanis az első hazafelé vezető úton azzal kell szembesülnie, hogy a korábban simának gondolt út bizony tele van döccenőkkel, a csatornafedeleket érdemes nagy ívben elkerülni, a vasúti átjáró pedig gyorsan eltűnik a napi ingázás útvonalából. Ez az ára annak, hogy átlagon felüli sebességgel tudunk fordulni. Nem csak normál, de forszírozott tempónál is sínautóként követi a kormány által kijelölt ívet a GR Corolla, a hibridség okán hátul lévő akkumulátor miatt a tömegeloszlása kiegyensúlyozottabb a hasonló belső égésű motorral felszerelt autóknál. Az elektromos-hidraulikus fék hatásos, jól adagolható, ahogy az állítható energia-visszatermelés (motorfékhatás) is remek.

Tovább...