Visszahozza a BSA motorkerékpár-márkát a Mahindra

Már a jövő év közepén megindul a BSA motorkerékpárok sorozatgyártása Nagy-Britanniában.

null

A BSA motorkerékpár-márka jogait múlt héten vásárolta meg a Mahindra&Mahindra, és a többek között a cseh Jawa márkát birtokló Classic Legends cégén belül fogja üzemeltetni.

A BSA-val mindenből a legjobbat kapjuk, állítja a korabeli plakát
Fotó: Autó-Motor

Új elem, hogy megmarad európai központúnak a BSA, már a jövő év közepén meg akarják kezdeni a sorozatgyártást egy újonnan épülő üzemben, amelyet valahol Small Heath, az egykori BSA-üzem közelében fognak megvalósítani.

Amíg a Jawát kifejezetten az indiai piacra készíti a Mahindra, a BSA-val a globális piacot célozzák, nagyobb köbcentis gépeket fog kínálni – legalábbis első körben.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Dúl a motorosháború a nemzeti parkokban

Dúl a háború a terepmotorosok és az erdőket védő természetvédelmi őrszolgálat, illetve a rendőrség között. A motorosok szerint nincs alkalmas kijelölt terület, ahol zavartalanul hódolhatnának szenvedélyüknek. Az erdőőrök és a túrázók viszont azt nehezményezik, hogy a sportmotorok hangja megzavarja az erdő nyugalmát, az erdei állatokat, s mivel nem csak a turistaösvényeket használják, tönkreteszik a természetes növényzetet is.

A 2020. július elején megújult erdőtörvény értelmezése szerint természetvédelmi oltalom alá nem eső erdőben is tilos közlekedni kvaddal, terep-motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral. Csak az erdészeti vagy jogosult erdészeti szakszemélyzet – az őrszolgálat tagjai – használhatnak az erdőkben közúti forgalomba helyezett, érvényes műszaki vizsgával rendelkező legfeljebb ötszáz köbcentiméter hengerűrtartalmú motorkerékpárt munkavégzés céljából. A nemzeti parkok területére ez a jogszabály fokozottan érvényes az állat- és növényvilág megóvása miatt. A bükki és a főváros környéki területeken rengeteg a probléma a motorosokkal, akik többsége speciális, közúti közlekedésre alkalmatlan, vizsga nélküli sportgépekkel veri fel az erdő nyugalmát. A Duna–Ipoly Nemzeti Park területén – amely Magyarország leggazdagabb élővilágú nemzeti parkjainak egyike –, a pilisi és börzsönyi erdőkben már a Készenléti Rendőrség segítségét kellett igénybe venni a tilosban motorozók megállítására.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.