Amikor az 1,33 liter már nagy motor… – Két Renault összehasonlítása

Új benzinmotort kapott a Renault kompakt egyterűje, amely azonban máris kifutó erőforrásnak számít.

null

Gyors egymásutánban két generációt is megélt a Renault 1,2 literes turbómotorja, de a károsanyag-kibocsátási előírások szigorodása és a Mercedes-Benz-partnerség kapcsán búcsúznia kell. Az utódja egy, már a németekkel közösen fejlesztett 1,33 literes lökettérfogatú négyhengeres, amely éves szinten több mint egymillió autóba kerül beépítésre, többek között a Kecskeméten gyártott A-osztálynál is ezt használják majd. A Renault kínálatában elsőként a Scenic/Grand Scenic kapta meg az új motort, azonban cikkünk írásakor már kifutó erőforrásnak számít ez a blokk, csak raktárról lehet választani. Az ok: szeptembertől már részecskeszűrővel is felszerelik az erőforrást, hogy megfeleljen az Euro 6d Temp előírásoknak, míg jelenlegi formájában csak az Euro 6b előírásokat teljesíti. Várhatóan némi áremelkedést is von maga után a lépés.

Renault Scenic
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Elméletileg 250 ezer Ft-os lépésekben lehet váltani a teljesítményszintek között (115, 140 vagy 160 LE), a gyakorlatban ennél nagyobb eltéréssel találkozunk, mert a 115 lóerős változat az egyedüli a Life alapszinten, a 140 lóerős motorhoz már be kell fizetni a Zen szintre (+ 300 000 Ft), a 160 lóerős pedig az Intenstől (Zen + 750 000 Ft) kérhető.

A középső teljesítményszintet a Scenic karosszériában próbáltuk. Hangtalanul és rezzenéstelenül üzemel, annyiból nem hazudtolja meg magát, hogy a downsizingolt motorokhoz hasonlóan 1500/perces fordulat alatt ez is erőtlen. Azonban nem ugrásszerűen, hanem finoman jön meg a nyomatéka, és erre a jól megválasztott áttételek miatt nem sokkal a haladási sebesség (30, 50, 70 km/h) felett kerül sor. Nem kell tehát rögtön visszaváltani az érdemi gyorsuláshoz, aki türelmes, kevés kapcsolással tud haladni. Azzal is többet tud a korábbi, 1,2-es turbómotornál az 1,33-as, hogy nem fullad ki magas fordulaton, tehát például gyorsforgalmi útra felhajtáskor sokkal hamarabb érjük el a megengedett sebességet.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Íme a kompromisszumok nélküli Megane R.S. Trophy-R

Annyira extrém, hogy nem jön be mindenkinek, de ha rákapunk az ízére, függőséget okoz. Íme, a legdurvább elsőkerék-hajtású utcai autó, a kompromisszumok nélküli Megane R.S. Trophy-R – írja az Autó-motor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.