Gyors egymásutánban két generációt is megélt a Renault 1,2 literes turbómotorja, de a károsanyag-kibocsátási előírások szigorodása és a Mercedes-Benz-partnerség kapcsán búcsúznia kell. Az utódja egy, már a németekkel közösen fejlesztett 1,33 literes lökettérfogatú négyhengeres, amely éves szinten több mint egymillió autóba kerül beépítésre, többek között a Kecskeméten gyártott A-osztálynál is ezt használják majd. A Renault kínálatában elsőként a Scenic/Grand Scenic kapta meg az új motort, azonban cikkünk írásakor már kifutó erőforrásnak számít ez a blokk, csak raktárról lehet választani. Az ok: szeptembertől már részecskeszűrővel is felszerelik az erőforrást, hogy megfeleljen az Euro 6d Temp előírásoknak, míg jelenlegi formájában csak az Euro 6b előírásokat teljesíti. Várhatóan némi áremelkedést is von maga után a lépés.