Vége a táncnak – Lengéscsillapító cseréje

A lengéscsillapító hibája alattomosnak számít. Viszonylag lassan alakul ki, így a sofőr hozzászokik ahhoz, hogy a kocsi másképp viselkedik – írja az utomotor.hu.

null

Persze van olyan hiba, ami hangos kopogással jár, az bizony feltűnik. Azonban a lassú öregedés nem feltétlenül, ahogy fárad az alkatrész, úgy veszti el a lengéscsillapító képességét. Ez több okból is baj, egyrészt a karosszéria lengései egy-egy rugózás után tovább tartanak, másrészt a kerék elpattog az útról, ami részleges tapadásvesztéssel jár. Ebből következik, hogy a tapadásvesztés miatt megnő a fékút, csökken a kontrollálható kanyarsebesség, ahogy a kocsi manőverezőképessége is. Elég rosszul hangzik.

Lengéscsillapító hibája lassan bontakozik ki, utána azonban egészen megváltozik az autó vezethetősége
Fotó: Dombóvári Mihály / AUTOMOTOR.HU

Gyakori típusokhoz elég nagy a lengéscsillapító-választék, lényegében a tízezer forintos kategóriától a százezres nagyságrendű, állítható sportgátlókig minden kapható. Itt a választásban szerepet játszott, hogy legyen egy kicsit „keményebb” a gyári gátlónál az új, hiszen a szóban forgó VW Passat meglehetősen kényelmes futóművel készült. A sportosabb választás lehetősége adott, az autóba a narancssárga Koni került (STR.T), amely még nem keményvonalas sportgátló, mégis kissé feszesebb a csillapítása. 30%-kal keményebb, mint a gyári lengéscsillapítóé, viszont az ára még nem extrém, amolyan középút a sárga és a piros állítható sportgátlók vadászterületén.

A hátsók cseréje rendszerint jóval egyszerűbb, mint az elsőké. Ma már a legritkább esetben van hátul egybeszerelt rugóstag, így a rugó marad a helyén.

A kocsit felemelve a lengéscsillapító alsó és felső rögzítését oldva az alkatrész egyszerűen lefelé kihúzható a helyéről. Az új beillesztése ugyanilyen egyszerű, tehát ez egy gyors, kis időigényű munka. Az eredmény azonnal érezhető lett, megszűnt a „fenékrisza”, manővereknél, kanyarokban a kocsi stabilabban viselkedik, magabiztosabban vezethetővé vált. Így a tulajdonos megrendelte az elülső új, narancssárga Konikat is, hogy egységes legyen a kocsi.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Rendőrkanyar – A Skoda izmos csúcsmodellje

A rendőrség kötelékében szolgáló Octavia RS-flotta bizonyítja, hogy hideg fejjel is lehet forró ferdehátút választani – írja az automotor.hu.

Mit tehet, aki szeret a gázra taposni, de a család utaztatásáról is gondoskodnia kell, esetleg cégautó választásakor egy konkrét márkában vagy cégcsoportban gondolkodhat? Bármilyen lelkiismeret-furdalás nélkül beikszelheti a Skoda RS-verziót az Octavia megrendelésekor, hiszen az izmos csúcsmodell is ugyanolyan praktikus családi autó, mint dízelmotoros testvérei, közben hatásosan játssza a sportlimuzin szerepét.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.