Erősebb motort kapott a Swift – de nem ott ahol gondolná

Bemutatkozott a Swift felfrissített változata, amely egy 89 lóerős 1,2 literes szívómotort kap.

null

Indiában 2020-ban a Maruti Suzuki által gyártott Swift volt a legnépszerűbb típus, és most megérkezett oda is a nemzetközi szinten már tavaly megtörtént modellfrissítés, van azonban egy fontos eltérés, mégpedig az eltérő 1,2 literes benzinmotor.

Arrafelé nincs rákényszerítve a lágyhibrid rásegítés használatára a gyár, ezért nem a nálunk kínál K12D motort kapják a Maruti által gyártott példányok, hanem a K12N jelzésűt, amely 83 helyett 89 lóerős (6000/perc), a maximális nyomatéka változatlanul 113 Nm.

A váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású vagy robotizált (AGS) lehet, az indiai szabvány szerinti fogyasztás 4,3 illetve 4,2 l/100 km – a korábbi motorral 4,7 l/100 km-t tudott a Maruti Swift. Alapfelszerelésként adják Indiában a kétszínű karosszériát (fekete vagyfehér tető), új a hűtőrács krómbetétje, a műszerfal szürke díszcsíkja, a kormány mögötti műszerek között immár színes a multifunkciós kijelző.

Amíg a kézi váltós modelleknél csak blokkolásgátló van a fedélzeten, addig a robotváltóhoz rögtön menetstabilizálót is adnak, szériában csak két (vezető- és utasoldali) légzsák jár. A Maruti Suzuki által gyártott frissített Swift indulóára 2,33 millió Ft-nak megfelelő rúpia.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Világbajnoki címet ünnepel a japán autómárka

Két évtized kihagyást követően 2020-ban nyerte meg hetedik MotoGP világbajnoki címét a Suzuki, ebből az alkalomból az olasz forgalmazó egy különleges limitált szériát dobott piacra. A Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-ből mindössze 7 példányt készítenek, és ezek különleges dekorációjukkal térnek el a szériamodelltől.

A szürke tetővel ellátott kék színű karosszériára kontrasztos versenycsík kerül, illetve a vezetőajtó tükre alá egy, a világbajnoki címre emlékeztető logó. Az utastérben sárgák a díszek az ajtókárpiton, a váltókar körül és az anyósülés előtt, utóbbira kerül a bajnok Joan Mir aláírása. Műszakilag nincs változás, az 1,4 literes BoosterJet 129 lóerős, amelyhez az indítógenerátor további 13,6 lóerővel járul hozzá. Online lehet jelentkezni a Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-re, az ár 20 900 euró.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.