Hangos és szenvedélyes sportkupé a múltból

A tavaly frissített Ghibli jelenti a belépőt a Maserati világába, az új lágyhibrid kivitel 30 évvel ezelőtti megfelelőjével, a szintén 2,0 literes, turbós 2.24V-vel randevúzik.

null
Maserati Ghibli MHEV (2021) és 2.24v (1991)
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Stefler Balázs

Amikor minden az autóipar elektromos átállása körül forog, az igazi rajongók egyre erősebb nosztalgiával gondolnak azokra a márkákra, melyek nem egyszerűen gyors, hanem hangos és szenvedélyes típusokkal örvendeztették meg az autós világot. Az ilyen különleges cégek egyike a Maserati, amely az évtizedek során a jelentős darabszám-növelés ellenére is meg tudta őrizni exkluzivitását. Nem számít, hogy az MC20-as szupersportautót, vagy a Levante szabadidő-autót emlegetjük, nevének varázsa azoknak a figyelmét is felkelti, akik már unják az Audi, a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche széles körben elterjedt modelljeit. Ugyanez igaz a belépőmodellnek számító Ghibli üzleti limuzinra is, mert az A6-os, az 5-ös sorozat és az E-osztály kategóriájában csak keveseknek jut eszébe az olasz gyártmányt választani. Ez elsősorban a riválisainál borsosabb vételárnak köszönhető, amit viszont szívesen megfizetnek azok, akik különbözni vágynak a nagy többségtől.

A Ghibli éke a látványos hűtőrács, de a LED Matrix fényszóróknak is fontos szerep jut a formatervben
Fotó: AUTOMOTOR.HU / Stefler Balázs

A rivalizálást olyan komolyan gondolták a tulajdonos Fiat-Chryslernél (a cég jelenleg a Stellantis része), hogy egy V6-os dízelmotorral is elérhetővé tették a Ghiblit. A 2020-as frissítés során ezt a takarékos hajtásláncot váltották le a korszellemnek sokkal jobban megfelelő, 48 voltos lágyhibrid technológiával kiegészített 2,0 literes, turbós benzinessel. Az Alfa Romeo Veloce kiviteleiből ismerős négyhengeres egy kis presztízsveszteséget jelent ugyan a márka számára, azt azonban 275 helyett 330 lóerős teljesítménnyel és a környezetbarát szemlélettel pótolják. 

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.