30 évvel ezelőtt debütált a népszerű roadster-kupé

1991. novemberében mutatkozott be a Cappuccino elnevezésű, kei-kategóriába tartozó négykerekű.

null

Még 1987-ben merült fel az ötlet a Suzukinál, hogy egy megfizethető sportkocsit készítenek, két évvel később mutatták be a tanulmányt, és 1991 végére készültek el a szériaváltozattal – olvasható az Autó-Motor cikkében.

 

Kosai városában októberben indult a sorozatgyártás és 1991 novemberében a nagyközönség elé lépett a kei-kategória szabályainak megfelelő Cappuccino.

 

A törvényi előírások korlátozták a karosszéria hosszát 3295 mm-re, szélességét 1395 mm-re, a hosszú orrba beépített turbómotor 657 köbcentis lökettérfogatát. 1991-95 között az F6A motorkódú turbómotort használták, 1995-1998 között a K6A-t; teljesítményben nem volt köztük különbség, de utóbbinál már láncos a vezérlés, és opciósan 3 fokozatú automatikus váltót is lehetett kérni hozzá. A karosszéria jó része alumínium, a legkülönlegesebb a tető. Az utastér feletti részt három darabra osztották, ezeket egyenként lehet kiemelni, a fűtőszálas, üveg hátsó szélvédőt a bukókerettel együtt lehet hátrahajtani. A kivett tetőpanelek megtöltik az apró csomagteret.

A Suzuki eredetileg a hazai piacra szánta az autót, de végül a brit forgalmazó nyomására homologizálták a sportkocsit az európai piacra, eredetileg 1500 autót kértek a britek, de a nagy japán érdeklődés miatt csak 1182 darabot kaptak. 1110 példányt adtak el Nagy-Britanniában, a fennmaradóakat Németországban, Franciaországban, Hollandiában és Svédországban helyezték forgalomba. 

A felextrázott kivitelhez adtak vezetőlégzsákot, blokkolásgátlót, elektromos kormányszervo-t, részlegesen önzáró differenciálművet.

A teljes cikk ITT olvasható.

Borítókép: Youtube.com/Best MOTORing official 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.