Ismeretlen ismerős – S-Cross menetpróba

Kívül-belül teljesen átalakult a Suzuki S-Cross, miközben a borítólemezek alatt az eddig ismert járművet találjuk.

null

A hivatalos bemutató másnapjára a Suzuki már meg is szervezte az új S-Cross típusának tesztvezetését, az idő rövidsége miatt még nem volt rendszáma az autóknak, így csak a Drivingcamp vezetéstechnikai központon belül vezethettük a különböző hajtáslánccal szerelt példányokat. Szintén az idő rövidsége miatt volt az összes autón 16 colos felnire szerelt téligumi – egyszerűen nem tudtak időben kellő mennyiségben 17 colos téli abroncsot szerezni, ezért kapták meg a kipróbált példányok a gyári tartozékok között megtalálható szerelt téli kereket; alapfelszerelésként jár a 17 colos könnyűfém felni - olvasható az Autó-Motor cikkében.

Az autó alapvetően az eddig ismert konstrukció maradt, a méretek például nem változtak. Az előd és az aktuális modell adatait tartalmazó táblázatot összenézve annyi feltűnő, hogy támladöntés után 29 literrel csökkent a maximális raktérméret – tessék megnyugodni, semmi nem változott a mérési eljárás kivételével, immár ezt is az alap csomagtér-mérethez hasonlóan VDA-módszer szerint mérik. A legfontosabb kezelőszervek változatlanok maradtak az átalakított műszerfalon, amelynek a közepét úgy rendezték át, hogy a korábbinál nagyobb méretű érintőképernyőnek legyen helye – és az esetleges jövőbeli bővítésnek sincs akadálya; alapesetben 7 colos a képernyő átlója és 800×480 pixel a felbontás, GLX-szinttől felfelé jár a 9 colos képátlójú érintőképernyő 1920×1080 pixeles felbontással.

A próba során utóbbi fejegységgel kerültem közelebbi kapcsolatba, ami a vezetéstechnikai pályán végrehajtandó feladatok közötti pár perces időt jelenti. Már csak háromfelé osztják a kezdőképernyőt, többféle megjelenés közül lehet választani. A gyorsbillentyűket a képernyő alatt helyezik el, a középső téglalap jelenti a visszatérést a kezdőképernyőre, csúszka helyett böködhető ikonokkal lehet állítani a rádió hangerejét. Bővebb az elérhető lehetőségek száma, például a hibrid hajtás működését is figyelemmel lehet követni; az összkerékhajtású autónál is csak az első kerekek kapják a hajtást a kijelzőn. Ezzel már egyértelműen a jövőre érkező öntöltő hibrid hajtásra készülnek, illetve számos statisztikát is találunk arról, mennyire takarékosan vezettünk.

Jövőre indul az online szolgáltatásokat nyújtó Suzuki Connect, pontos idő helyett azt mondták, hogy az öntöltő hibrid hajtással együtt debütál majd – a Vitaránál ez valamikor az év elején lesz, az S-Crossnál pár hónappal később.

Az ismerős kezelőszervek és a nagyobb érintőképernyő mellett egy, az utasok szempontjából fontos változás is akad, az USB- és a 12V-os csatlakozó helyet cserélt: a középkonzol alján van az USB-, a könyöklő mélyén a szivargyújtó csatlakozó. Az alapáron adott fejegységnél kábelen keresztül lehet megoldani a telefon-csatlakoztatást (Android Auto és Apple Carplay), a nagy kijelzőhöz jár a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatás lehetősége. A csomagtér jobb oldalán találunk még egy 12V-os csatlakozót, amivel például hűtődobozt lehet üzemeltetni.

A másik jelentős fejlődés a vezetőtámogató rendszerek terén történt, a távolságtartó tempomat az automatikus váltóval szerelt modelleknél megállásig tud lassítani és újra elindítja az autót, elérhető hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, felszereltségtől függően sávelhagyás-figyelő vagy sávtartó van a fedélzeten. A táblafelismerő képes felidézni az utolsó három jelzést.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Borítókép: AUTÓ-MOTOR

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.