Csupán a kipufogóvégek hiánya utal az elektromos hajtásra

A dinamika és a hangélmény tekintetében is egészen újat hoz a BMW elektromos kupéja.

null

Tudtuk, hogy jön és hogy elkerülhetetlen, de mégiscsak szokni kell a gondolatot, hogy itt egy elektromos autó a sok rajongónál azonnali nyálelválasztást indító M logóval. Pedig, ha van modell, amely megköveteli az M verziót már csak a formája alapján is, az az új i4-es, ugyanis lapos és vállas – élőben igazi telitalálat, főleg a Frozen Portimao kék színben. Csupán a kipufogóvégek hiánya és a tele hűtőmaszk utal arra, hogy itt bizony nem egy 6 vagy 8 hengeres belső égésű motor dolgozik, az összhatás tehát nem olyan, mint az i3-asnál vagy az iX-nél, hogy már önmagában a forma elárulja az elektromos hajtást.

A 4,8 méter hosszú i4-esnél szó sincs arról, hogy a dizájn szándékosan meghökkentené az embert, hiszen a 4-es kupénál megismert és bevált formai elemeket alkalmazzák, ez a simulékonyság pedig szerintem bejön majd a vásárlóknak, elvégre nem mindenki szeretne űrhajó kinézetű villanyautót.

Ugyanez a koncepció érvényes a belsőre is: a műszerfal és az új generációs központi kijelző ugyan futurisztikus, de a váltókar, a kormány és az egész összhatás olyan, hogy aki eddig BMW-t hajtott, annak biztosan nem lesz idegen a berendezés. Még úgy sem, hogy fizikai gombból jóval kevesebb van, mint mondjuk a 3-asban vagy a 4-esben. Bár 4,8 méteres hosszúságával egészen méretes, nem a helykínálatával fogja megnyerni a vásárlójelölteket, a vaskos ülések, a lejtős tetőív és a jelentőségteljesen sok helyet foglaló kardánbox miatt a hátsó sor inkább átlagos termetűeknek kényelmes.

 

A teljes cikket ITT érheti el. 

Borítókép: 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.