Majdnem a felére csökkent az üdítők cukortartalma

Az elmúlt tíz évben 43 százalékkal csökkent az üdítőitalok és gyümölcslevek cukor- és kalóriatartalma.

null

Az elmúlt tíz évben jelentősen, 43 százalékkal csökkent a magyarországi üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos kalória- és cukortartalma a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán – közölte a szövetség kedden az MTI-vel.

Azt írták, a meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalória tartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül 2010 és 2020 között – olvasható a mindmegette.hu cikkében.

A kép illusztráció. Fotó: Pixabay

Mindemellett a cégek tudatos fogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú, vagy kalóriamentes italokat – tették hozzá.

Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt, teljes energia (kalória) mennyiségének

- hívták fel a figyelmet.

„A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által tett önkéntes vállalás az üdítőitalok cukor- és kalóriacsökkentésére egy figyelemreméltó hosszú távú célkitűzés. Példaértékű az a munka és céltudatosság, melyet a szövetség tagjai, így a hazai és nemzetközi vállalatok képviselői mutattak és mutatnak a vállalás megvalósulása érdekében. Mindez magában foglalja az új, innovatív technológiák alkalmazását és a folyamatos termékfejlesztést, mellyel jelentős mértékben erősítik a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét is” – idézték a közleményben Nagy István agrárminisztert.

Az üdítőitalok cukortartalma csökkenéséről szóló eredeti cikk elérhető a Mindmegette oldalán.

Korábbi cikkünkben megírtuk, mitől lesz egyszerre ropogós és foszlós a kakaós csiga. Erre a kérdésre válaszol Szabadfi Szabolcs. Szabi a pék: így lesz isteni a kakaós csiga.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.