Megéri-e megvásárolni az árut nagyobb kiszerelésben?

Minél nagyobb, annál kedvezőbb az ára! Sokan vélekednek így, pedig nem biztos, hogy ez valóban így van.

null

Az alábbiakban arról olvashatnak, hogy különböző árucikkekből valóban megéri-e a nagyobb kiszerelést választani, egyszóval a pénztárcát kímélő megoldásokra derül fény.

JOBBAN JÁRUNK?

Egy biztos: mindig célravezető még azelőtt megnézni az egységárat, hogy az adott terméket betennénk a kosárba vagy a bevásárlókocsiba. A megfelelő tájékoztatás érdekében ugyanis a termékek eladási és egységárát minden esetben fel kell tüntetni a terméken, annak csomagolásán vagy a közvetlenül az árucikk mellett elhelyezett egyedi árkiíráson, illetve a fogyasztó számára könnyen hozzáférhető árjegyzéken. Az eladási árat mindig kötelező kiírni, az egységárat csak akkor, ha az nem egyezik meg az eladási árral. Mindez megkönnyíti a különböző kiszerelésű, de azonos célú termékek árának összehasonlítását a vásárlók számára.

KONZERVEK

A tartós élelmiszereknél általában megéri a nagyobb kiszerelést megvenni, persze csak akkor, ha a szavatossági idő lejárta előtt el is fogyasztjuk az ételt.

OLAJ

Itt már nem ilyen egyértelmű a helyzet. A termetesebb flakonban lévő étolaj literenkénti ára sokszor többre jön ki, mint a kisebb kiszerelésűé, ezért az olajvásárlásnál mindig érdemes kiszámolni az egységárat.

A praktikus csomagolás és az ár is fontos tényező az áruk kiszerelésénél (A kép illusztráció)
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A praktikusságáról nem is beszélve: amikor mondjuk a rántottához szeretnénk egy keveset a serpenyőbe önteni, bizony meggyűlhet a bajunk a hatalmas flakonnal.

ÜDÍTŐITAL

Az alkoholmentes italoknál szinte mindig megéri a nagyobb dobozt a kosárba tenni, míg az alkoholosaknál már nem árt az óvatosság.

TEJFÖL

A tejtermékek közül ezt szívesebben vesszük poharas, mint vödrös kiszerelésben. Persze ez nem véletlen, hiszen a kisebb műanyag poharat egyrészt könnyebb a hűtőben tárolni, másrészt így kevésbé romlik meg az áru.

Az eredeti teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.