Az M76-os autóút viszi el a zajt Balatonszentgyörgyből

Jelentősen csökkent az átmenő forgalom a kisvárosban azóta, hogy 3 hónappal ezelőtt átadták a települést és az M7-es autópályát összekötő utat.

null

Több évtizedes vágya valósult meg a balatonszentgyörgyieknek azzal, hogy elkészült az M76-os gyorsforgalmi út. A 76-os számú főúton áthaladó forgalom korábban sok bosszúságot okozott az ott élőknek. Farkas László Nándor, a település polgármestere elmondta: voltak olyan időszakok, amikor pár óra alatt több száz nehéz jármű, kamion hajtott végig a településen. Az óriási forgalom nyomait több ház megsínylette, a falrepedéseket a mai napig fel lehet fedezni.

Kerülő út viszi el a zajt Balatonszentgyörgyből.
Fotó: SONLINE.HU

– A jelentős vasúti forgalom is befolyásolta a közúti közlekedést – mutatott rá Farkas László Nándor. – A Zala-hídnál lévő vasúti kereszteződés meghatározta a Keszthely felé és felől irányuló autós forgalmat is, hiszen ezen a vasútvonalon nagyon sűrűn közlekednek a szerelvények. Emiatt sokszor zárva voltak a sorompók, a járművek nem tudtak haladni, ezért pillanatok alatt feltorlódott a sor – mondta a polgármester.

– Most már csak azok haladnak át a falun, akiknek itt van dolguk – folytatta Farkas László Nándor. – Azoknak sem kell bejönnie Balatonszentgyörgyre, akik a környező településekre mennek, hiszen a vasút melletti csomópontnál le tudnak hajtani az M76-os gyorsforgalmiról. A szabályok szerint a nehéz járműveknek, ha lehetőségük van, akkor minél magasabb osztályzatú úton kell közlekedniük. Ebben a rendőrség is a segítségünkre van és próbálják „rászoktatni” a sofőröket arra, hogy használják az elkerülő utat. Nyilván először csak figyelmeztetnek és nem büntetnek – tette hozzá a település vezetője.

Az M76-os út építésének második üteme jelenleg is zajlik, azt a szakaszt várhatóan jövőre adják majd át.

Csomópont vezet a téglagyárhoz

A balatonszentgyörgyi Csillagvár utcában is óriási volt a forgalom a beruházás előtt. A teherautók és kamionok ezen az utcán keresztül jutottak el az ott található téglagyárhoz.

A platós, több tengelyes járműveknek azonban külön le- és felhajtót építettek, így az egyes településrészeken jelentősen lecsökkent a forgalom.

Farkas László Nándor elmondta: ebben az önkormányzatnak is nagy szerepe volt, hiszen az eredeti tervek szerint nem terveztek csomópontot a téglagyárhoz. A település vezetése azonban a megbeszéléseken ragaszkodott ahhoz, hogy megépüljön. A polgármester hozzátette: tervezéstechnikailag nehézségekbe ütközött a csomópont építése, hiszen gyorsító- és lassítósávokat nem tudtak építeni, ezért a szakemberek féloldalas megoldást választottak.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.