Szétakadt intercitykocsi bénította meg a vasutat Tatabányán

A pórul járt vonat mentése idején nincs vonatközlekedés, pótlóbuszok szállítják az utasokat.

null

Ahogy arról korábban beszámoltunk, szétakadt és kisiklott egy intercitykocsi Tatabányán február 1-jén délben. A baleseti vizsgálat ideje alatt nem közlekednek a vonatok. A Mávinform legfrissebb tájékoztatása szerint a személyvonatok helyett Tatabánya és Tata között pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az intercity és nemzetközi vonatok csak Komáromig közlekednek és onnan indulnak vissza.

A kisiklott vonat óriási fennakadásokat okoz a vasúti közlekedésben
Fotó: Zantleitner Ingrid/Zaol.hu

Az utasok a Keleti pályaudvarról az M4-es metróval utazhatnak Kelenföldre, onnan a Déli pályaudvar és Győr közötti S10-es személyvonattal juthatnak el Tatabányára, majd pótlóbuszokkal kell utazniuk Tatára. Tatáról Komáromig személyvonattal utazhatnak.

Komáromtól közlekednek az intercityvonatok Sopron és Szombathely felé, ezenkívül a nemzetközi vonatok is onnan indulnak és oda is érkeznek. Budapesten, a BKK 4-es metróvonalán elfogadják a vasúti bérleteket.

Az eredeti cikk – benne képgalériával – IDE kattintva érhető el.

Minden szinten teljes gőzzel zajlanak a vasúti fejlesztések

Már kilenc közlekedik az emeletes motorvonatokból; a MÁV az ötvenediket is forgalomba állította a saját fejlesztésű IC+ kocsijaiból 2020-ban. Az elvégzett pálya-korszerűsítéseknek köszönhetően idén számos vidéki nagyváros felé vált gyorsabbá és olcsóbbá a vasúti közlekedés.

Jelentős korszakhatár az idei év a vasúti közlekedésben, hiszen Cegléd és Vác felé munkába álltak az első emeletes motorvonatok a hazai hálózaton. A 600 ülőhelyes, Stadler KISS típusú járművekből összesen negyven érkezik várhatóan 2022 végéig. Budapest elővárosi forgalmában így két-három éven belül mindenütt korszerű, tiszta és kényelmes motorvonatok szállítják majd az utasokat – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2020. december 22-én.

A tárca emlékeztetett: a MÁV a távolsági és nemzetközi járműállomány minőségi cseréje érdekében kormányzati támogatással készíti új generációs intercity járműveit. A külföldön is versenyképes, saját fejlesztésű és gyártású kocsik vonzóbbá teszik a környezetkímélő vasúti közlekedést az utasoknak. Az első két ütemben tervezett, összesen 90 belföldi és nemzetközi IC+ kocsiból mostanáig félszáz már forgalomba is állt.

A cikk ITT olvasható tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.