A Nemzeti Pedagógus Kar győri elnöke a differenciált döntések híve

Horváth Péter szerint a teljes áttérés a digitális oktatásra szakmailag és gazdaságilag is nehéz helyzetet idézne elő.

null

A Nemzeti Pedagógus Kar győri elnöke helyi információkkal megalapozott, differenciált intézkedések híve a koronavírus újabb támadásakor. Horváth Péter szerint a teljes áttérés a digitális oktatásra szakmailag és gazdaságilag is nehéz helyzetet idézne elő hazánkban.

Helyi lépések

– Év elején volt esély arra, hogy minden iskola újra nyithat márciustól. Ehhez képest nyakunkon az újabb szigorítások. Az oktatásban mit tartana jó lépésnek?

– A járványhelyzettől függetlenül is abban hiszek, hogy a szükséges teendőket helyben, de legalábbis a lokális viszonyok ismeretében érdemes meghozni. Jelenleg az általános iskolákban hagyományos keretek között tartják az órákat, a hat- és nyolcévfolyamos gimnáziumi osztályokban vegyes, míg a középiskolákban digitális oktatás folyik. Ha újra sorra kerülnek karanténba az osztályok, betegednek meg a tanárok, akkor indokolt lehet, hogy adott iskolában vagy akár kisebb városban teljesen digitális oktatásra térjenek át. Ehhez alaposan mérlegelni kell a helyi járványadatokat, az egészségügy leterheltségét.

Egyre több a karanténban lévő osztály

– Az Észak-Dunántúlon ismét rengeteg új betegre számítanak a szakemberek. Mit tehetnek a nehéz szituációban az oktatási intézmények?

– Ha adott iskola, óvoda vezetése úgy érzi, hogy a megbetegedések miatt nem tudja ellátni a jelenléti oktatást, akkor ezt azonnal jelezze a fenntartónak. Ősszel az oktatási hivatal gyors lépéseket tett az újabb fertőzések megakadályozásáért. Amikor a Révai-gimnáziumban egy-egy osztályt karantén alá kellett helyezni, többnyire pár órán belül engedélyt kaptunk arra, hogy digitálisan folytassuk a munkát.

Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar győri elnöke szerint az oktatási intézmények teljes zárását csak azokon a településeken érdemes fontolóra venni, ahol kiugrók a fertőzöttségi mutatók
Fotó: Csapó Balázs/kisalfold.hu

– Országosan 300-hoz közelít az iskolák, 200-hoz pedig az óvodák száma, ahol karantént kellett elrendelni a napokban. A rendszerszintű iskolai leállás mikor jöhet el?

– A teljes digitális áttérés oktatásszakmailag és gazdaságilag is súlyos károkkal járna. Tavaly tavasszal bebizonyosodott, hogy az alsós kisdiákok nehezen kezelik az eszközöket, a kistelepüléseken a számítógépek, az internet hiánya is gondot jelent. A családokra pedig óriási terhet róna, ha újra meg kellene oldaniuk a felügyeletet. Ez a 7. osztályig elengedhetetlen.

Az eredeti cikk, benne a teljes interjúval IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.