Kecskeméti diákok sikere: két projekttel is a döntőbe jutottak

A Tudományos Diákkörök XXI. Kárpát-medencei konferenciáján értek el kiváló eredményeket.

null

A Bolyai János Gimnáziumban a tehetséggondozásra nagy hangsúlyt fektetnek. Ebben élen jár Sikó Dezső fizikatanár is, akinek tanítványai még most, a járványhelyzet idején is remekelnek. Ezúttal a Tudományos Diákkörök XXI. Kárpát-medencei konferenciáján értek el kiváló eredményeket. A TUDOK 2021 Műszaki és Reáltudományi Tematikus Konferencia előválogató, regionális fordulóját a múlt hétvégén tartották meg online formában.

– A Kutató Diákok Mozgalma a 2020/21-es tanévben is meghirdette a Tudományos Diákkörök XXI. Kárpát-medencei Konferenciáját, azaz a TUDOK 2021-et, melynek célja, hogy felkeltse az érdeklődést a tudományos gondolkodás és a kutatás iránt. Ezen a versenyen évek óta nagy sikerrel vesznek részt diákjaim, idén is nagy várakozással voltunk a megméretés iránt. A verseny regionális döntőjét ezúttal online módon valósították meg a napokban – mondta el Sikó Dezső.

– Az előző évekhez hasonlóan a pályamunkákat neves szakemberek javaslata alapján hívták be a regionális konferenciára, ahol a nevezett tanulóknak önállóan kellett beszámolniuk az általuk folytatott kutatási munkáról vagy tervezett projektről. Iskolánk robotikai szakköri tevékenységét és pályázati projektjeit tanulóink két területen képviselték – tette hozzá, majd részletezte a diákok munkáját.

A Bolyai János Gimnázium két tanulója, Hornyák Máté és Szekeres György régóta dolgozik a projekten, a felvételen Fekete Bálint társaságában láthatók egy mérés közben
Fotó: baon.hu

Kovács János 10. évfolyamos tanuló a Műszaki és Reáltudományi Tematikus Konferencia kutatásiterv-tömb szekcióban az „Akadály-át-haladások, avagy miből készül a lépcsőjáró babakocsi” projekttervét a zsűri szóbeli dicséretben részesítette, valamint továbbfejlesztésére és megvalósításra javasolta.

Hornyák Máté és Szekeres György 12. évfolyamos tanulók az élet- és környezettudományi tematikus szekcióban a „Kecskemét környezetterhelési térképe” megvalósításával remekelt.

A projekt keretében Arduino alapú környezeti mérőegységeket építettek a fiúk, melyek a város különböző pontjaira telepítve folyamatosan adatokat gyűjtenek a légköri paraméterekről, melyeket továbbítanak az iskola szerverére. A mérési eredmények az iskola honlapján elérhetők és bármikor tanulmányozhatók. Az innovatív projekt – a zsűri javaslata alapján – továbbfejleszthető, iskolák közötti kapcsolatépítéssel akár országos tanulói kutatóhálózat alapját is képezheti. Ötleteiket megosztásra ajánlották, egyetemi és tudományos kutatói központok szakirányú kapcsolatfelvételét javasolták.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Díjazták a klímatudatos pályaműveket Lajosmizsén

Összesen 341 pályamű érkezett be nyolc lajosmizsei, felsőlajosi és kecskeméti oktatási intézményből.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.