Lopják a jelzőtáblákat Hajdú-Bihar megyében

Az elkövetők gyűjteményükbe helyezik, garázsdísznek vagy a négyszögletes táblák esetében hólapátnak használják a táblákat .

null

– Hajdú-Bihar megyében éves szinten körülbelül tizenkét-tizenöt darab közúti jelzőtábla tűnik el. Az elkövetők vélhetően gyűjteményükbe helyezik, garázsdísznek vagy a négyszögletes táblák esetében hólapátnak használják a jelzőtáblákat – tájékoztatta a Naplót Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályának a vezetője. Hozzátette, nem ritka az sem, hogy a sebességkorlátozó táblákat azért lopják el a tettesek, hogy aztán születésnapi ajándékként adják tovább azokat. Az ilyen meglepetésekért azonban különösen nagy árat fizethet az elkövető, ha tetten érik.

Nem játék!

– Feljelentést leginkább a tilalmi és veszélyt jelző – tehát érdemi súllyal bíró –, vagy a meghatározott érték feletti táblák esetében teszünk – szögezte le Pécsi Norbert Sándor. Az osztályvezető a Naplónak elmondta: a büntetés jellege kapcsán a vonatkozó törvények szerint aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozékának megrongálásával vagy megsemmisítésével, illetve akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel a közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával vagy más hasonló módon mások életét veszélyezteti, jelentős büntetésre számíthat.

– Súlyos testi sértés esetén a büntetés egytől öt évig terjedő szabadságvesztés. Ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget okoz, akkor legalább két, de akár nyolc évet is kaphat az elkövető – részletezte.

– Abban az esetben, ha a bűntett következtében egy személy veszti életét, öttől tíz évig terjedő börtönbüntetés vár a tettesre. Ha pedig kettőnél több ember halálát okozza bűntettével az elkövető, akkor minimum öt, de akár tizenöt év szabadságvesztésre is ítélhető.

Komoly büntetésre számíthatnak, akik eltulajdonítják a jelzőtáblákat
Fotó: Matey István/haon.hu

Megtudhattuk azt is: a közlekedési táblák elfordítása, megváltoztatása is balesetveszélyes helyzeteket idézhet elő. Legtöbb esetben az elfordított táblák hátterében azonban nem emberi „tréfa” áll. Sokkal inkább jellemző, hogy a nagyobb méretű mezőgazdasági járművek közlekedéséből adódóan változik meg egy-egy tábla helyzete.

Nem ér sokat

Pécsi Norbert Sándor végezetül hozzátette: ma már horganyzott acéllemezből vagy rétegelt fából készült táblákat használnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai, és ezt a táblák hátulján, körülbelül tizenöt-húsz éve, matricával is jelzik. – Korábban ugyanis, amikor még alumíniumlemezből készültek a táblák, még több lopást tapasztaltunk. A téli időszakban kihelyezett hófogó rácsok egy részénél is fém tartóoszlopok vannak. Sajnos ezeket is gyakran tulajdonították már el, így ezen a területen is igyekszünk alternatív anyagokat (műanyagot, fát) alkalmazni.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.