Légzést segítő elektromos maszkot gyárt az egyik tech-óriás

Gyors tempóban halad a piaci bevezetés felé az LG júliusban bejelentett, ventilátoros arcmaszkja.

Forrás: origo2020. 08. 27. 22:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyors tempóban halad a piaci bevezetés felé az LG júliusban bejelentett, ventilátoros arcmaszkja. A PuriCare Wearable Air Purifierbe ugyanolyan HEPA-szűrők kerültek, mint amelyeket a háztartásokba szánt légtisztítóiban is használ a gyártó, a beépített ventilátorai pedig segítenek a viselőjének a légzésben, a maszk szenzorokkal detektálja a támogatandó kilégzési és belégzési műveleteket. A maszkban lévő szűrők cserélhetőek, egy töltéssel olyan 8 óra üzemidőre képesek a ventilátorai.

[caption id="" align="alignnone" width="644"] Fotó: LG[/caption]

A cég jelen pillanatban nem hajlandó kijelenteni, hogy gyógyászati célú megoldásról van szó, azt pedig főleg nem, hogy a koronavírus-járvány inspirálta. Ennek oka, hogy egyelőre semmilyen szervezet sem mondta ki a kütyüről, hogy hatékony lehet a vírusok elleni védekezésben, noha a H13 szűrői az ultrafinom részecskék 99,95%-át ki tudják szűrni.

[caption id="" align="alignnone" width="644"] Fotó: LG[/caption]

A termék puszta nevének bejelentése mellett a másik új fejlemény, hogy a PuriCare Wearable Air Purifier még az idei év utolsó negyedévében elérhetővé válik majd egyes piacokon, azaz a cégnek igencsak feszített tempóban sikerülhet eljutnia a koncepciófázistól a kiadásig.

Nem világos, hogy mennyibe kerülhet a maszk, de egy aránylag egyszerű szerkezetről van szó, így talán nem lesz méregdrága.

További érdekesség, hogy a járvány lecsengése után is slágertermék maradhat a szennyezett levegőjű városokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.