Némelyik óvodásnak is van közösségi oldalon fiókja

Az Egyesült Királyságban meghökkentő adatok derültek ki az Ofcom brit hírközlési szabályozó hatóság 2021-es, szülők körében végzett felméréséből – írja a Baranya megyei hírportál, a Bama.hu.

Forrás: Bama.hu – MEDIAWORKS2022. 04. 12. 15:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Talán a legfurcsább, hogy már a háromévesek negyede rendelkezik közösségi médiaprofillal – nyilván a szülők tartották szükségesnek a minél gyorsabb megjelenést az interneten.

Hiába, hogy a legtöbb közösségimédia-oldal 13 éves korban határozta meg az ajánlott alsó korhatárt, a 12 évesek nyolcvan százaléka rendelkezik valamilyen profillal, és ahogy a Statista alábbi  infografikája is szemlélteti, már hároméves kortól kezdve a gyerekek negyede regisztrált rajtuk.

Ami konkrét platformhasználatot illeti, az Ofcom megállapítja:

A 8–11 éves gyermekek nagyobb valószínűséggel rendelkeztek profillal a TikTok (34 százalék) és a YouTube (27 százalék) oldalakon. Különösen a TikTok népszerűsége növekszik, még a legfiatalabb korosztályok körében is; a 3–4 évesek 16 százaléka, az 5–7 évesek 29 százaléka használja a platformot.

A 3–17 éves gyermekek körében a YouTube a legnépszerűbb szolgáltatás (89 százalék használja). Bár egyesek számára a videómegosztó platform nem tekinthető a közösségi média hagyományos formájának, a TikTok mindenképpen az, és 2021-ben a 3–17 éves brit gyerekek ötven százalékát elérte.

A kutatásból az is kiderült, hogy a szülőknek csak egyharmada van tisztában a közösségi médiára vonatkozó alsó korhatárral.

Ráadásul sok, korhatár alatt közösségi profillal rendelkező gyerek azt állította, hogy ő maga hozta létre a közösségimédia-fiókját. Számtalan tudományos kutatás igazolja, hogy a legtöbb közösségimédia-platform kifejezetten negatív hatással van a fiatalok mentális egészségére.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.