Sikeresen kezeli a fenntarthatóságot a mesterséges intelligencia

Sikeresebben kezelheti a mesterséges intelligencia a fenntarthatóságot az embereknél, egy nemzetközi kutatás szerint a megkérdezettek 84 százaléka úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak – írja a Híradó.hu.

Forrás: Hirado.hu2022. 04. 26. 11:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megkérdezettek 78 százaléka szerint a cégek nem tesznek elég erőfeszítést a fenntarthatósági és társadalmi problémák megoldása érdekében, miközben az üzleti vezetők 96 százaléka úgy véli, hogy az emberi előítéletek és érzelmek gátolják a megfelelő döntéseket – olvasható a cikkben.

Az amerikai Oracle és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet tanácsadója és oktatója által készített tanulmány szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák megoldásában, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl.

A 15 ország több mint 11 ezer fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy nincs jelentős előrelépés a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelésében, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.

Az Oracle közleményében idézi a tanácsadót, aki elmondta:

Az eredmények azt mutatják, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kötnek üzletet és dolgoznak olyan szervezetekkel, amelyek felelősségteljesen viselkednek a társadalommal és a környezettel szemben.

Jürgen Lindner, az Oracle egyik alelnöke hozzátette, az üzleti vezetők tisztában vannak a fenntarthatóság fontosságával, mégis gyakran abban a téves feltételezésben élnek, hogy vagy a nyereséget vagy a fenntarthatóságot kell előtérbe helyezniük.

Pedig az igazság az, hogy ez nem egy zéróösszegű játszma. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyekkel a szervezetek nemcsak a közösségeket és a környezetet támogathatják, hanem jelentős bevételnövekedést, költségmegtakarítást is elérhetnek

– fejtette ki.

A kutatás szerint az emberek elsősorban az egészségesebb életmód kialakításában, a bolygó megmentésében és a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése területén szeretnének nagyobb eredményeket látni.

A megkérdezettek 39 százaléka szerint azért nem elég gyors a pozitív változás, mert a rövid távú nyereséget sokan fontosabbnak tartják, mint a hosszú távú előnyöket, 37 százaléka szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzők ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót.

A vállalati vezetők több mint 90 százaléka véli úgy, hogy a környezeti és a társadalmi egyenlőségre irányuló programok nagyon fontosak a cég sikere szempontjából, a három legfontosabb előnyként a márka erősítését (40 százalék), a termelékenység növelését (39 százalék) és az új ügyfelek szerzését (38 százalék) jelölték meg. Ugyanakkor azt is gondolják, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntarthatóság megoldására.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pixabay)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.