A Frontiers in Public Health című kiadványban megjelent tanulmány szerint, azok a tanulók, akik minden nap reggeliznek, jobb osztályzatokat kapnak az iskolában, mint azok, akik gyakran kihagyják a reggelit.
Ennek oka, hogy a reggeli nemcsak a testet, hanem az agyat is feltölti energiával.
A reggeli és a teljesítmény kapcsolatának kutatására az angliai Leeds Egyetem kutatói 294 16-18 éves résztvevőt kértek fel. A munka során a résztvevők egy étkezési naplót vezettek, amelyben nemcsak a reggelijük kapott helyet, hanem az aznapi teljesítményük is.
Reggeli alatt azokat az ételeket és italokat értették a kutatók, amit a gyerekek reggel 10 óra előtt fogyasztottak el. Az étkezési naplók segítségével a kutatók felállítottak egy gyakorisági mércét. Voltak, akik ritkán (0-1 nap), alkalmanként (2-3 nap) és gyakran (4-5 nap) reggeliztek a tanítási napokon.
Megállapították, hogy azok a hallgatók, akik iskolai napokon ritkán reggeliztek, rosszabb osztályzatot kaptak, mint azok a társaik, akik gyakran reggeliztek. sőt, a ritkán reggelizők általában két jeggyel teljesítettek rosszabbul.

Fotó: Pexels
Eközben az Iowai Egyetem kutatóinak 2015-ös tanulmánya is hasonló eredményeket közölt. Azt találták, hogy az ingyenes iskolai reggeli segített az alacsony jövedelmű családok gyermekeinek tanulmányi szempontból jobb eredményeket elérni. Az ingyenes reggelit kínáló iskolákban a diákok
matematikai pontszáma nagyjából 25%-kal volt magasabb, mint azoké a diákoké, akiknek az iskolái nem kínáltak ingyenes reggelit.
Egy másik tanulmányból továbbá az is kiderült, hogy azok a tanulók, akik tápláló, gyümölcsökben, zöldségekben és fehérjében gazdag reggelit fogyasztottak, jobban teljesítettek az írásos teszteken, mint azok, akik magas sótartalmú vagy valamilyen feldolgozott ételt fogyasztottak reggelire.
Összességében elmondható tehát, hogy a kiegyensúlyozott reggeli nemcsak a gyerekek fejlődése szempontjából, hanem a tanulmányi eredményeik miatt is fontos.
Az eredeti cikket ITT érheti el.