A gyermek jövője múlhat azon, hogy a gyógyulásakor megkapja-e ezt a segítséget

Az akadályokkal élő (balesetből felépült, égett, cukorbeteg, különleges gyógyászati segédeszközök használatával élő, látás- vagy mozgássérült) gyerekek mindennapi kihívásait mutatta be a kortársaknak és a pedagógusoknak az a szakmai programsorozat, melyet a Bethesda Gyermekkórház, a Vakok Iskolája, a Mozgásjavító EGYMI, a KórházSuli Alapítvány és a Millennium Háza közösen szervezett az esélyegyenlőség jegyében – írja a Gyógyzóna.

Forrás: gyogyzona.hu2021. 10. 15. 9:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezők lehetőséget teremtettek arra, hogy a pedagógusok útmutatást és eszközöket kapjanak a befogadó közösség létrehozásához, így segítve a beteg gyerekek elfogadását, társadalmi integrációjukat a kortárs csoportokon (iskolai osztályokon, baráti közösségeken) belül is.

A szervező intézmények otthonába kisebb és nagyobb diákok látogattak el, ahol programokon keresztül mutatták meg nekik: mennyivel más beteg gyermekként az élet. Kipróbálhatták, hogy egy súlyos balesetet szenvedő gyermek miként képes mozogni merevítőkkel, bottal vagy kerekesszékkel. Egy másik foglalkozáson pedig bepillantást nyerhettek abba a hangszeres terápiába, amely az intenzív osztályon fekvő gyermekeknek (és szüleiknek is) segít a felépülésben. Az alábbi videóban a Bethesda Gyermekkórház  foglalkozásain keresztül mutatjuk be azt a különleges munkát, melyet az ott dolgozók végeznek a gyermekek meggyógyításáért.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Borítókép: Unsplash

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.